Geniaalselt lihtne äpp viis pealinna hambaravi aasta uuendaja nominendiks

Edu toonud hambaraviäpp

FOTO: Kuvatõmmis

Sadade ja tuhandete Eesti tehnoloogia- ja teiste edumeelsete ettevõtete seas pääses sel aastal ettevõtluse auhindade aasta uuendaja kolme finalisti sekka üks Tallinna kesklinna hambaravi, mis üllatas kõiki oma kasutajate jaoks geniaalselt lihtsa, ent hädavajalikke teenuseid pakkuva mobiilirakendusega.

Jutt käib Kentmanni tänava alguses tegutsevast Sakala Hambaravist, mille töötajad jõudsid möödunud aastal endagi jaoks üllatava avastuseni, et hambaravi ja meditsiin tervikuna on pea ainus valdkond nii Eestis kui tegelikult kogu maailmas, kuhu nutilahendused pole millegipärast jõudnud.

«Vaatasime Eestis ringi ja ei leidnud ka konkurentide seas kedagi, kelle juures saaks kasvõi nutirakenduse abil vabasid aegu vaadata ja neist endale sobiv broneerida. Ka USA-s märkasime vaid mõnda rakendust, mille funktsionaalsuse tipptasemeks oli arsti kontaktandmete vaatamine,» ütles kliiniku tegevjuht Hendrik Kiige Postimehele.

FOTO: Kuvatõmmis

Nii võttis Kiige möödunud aastal ette hunniku pabereid, visandas neile oma nägemuse rakenduse funktsioonide ja vaadete kohta ning leidis koostööpartneri, kellega arendustöö ette võeti. Tulemuseks on rakendus nimega Hambaraviäpp, kus patsiendid saavad endale ise aegu broneerida, millesse on sisseehitatud meeldetuletused ja palju muud.

«Klient saab kasutada äppi selleks, et pääseda oma arsti jutule kiiremini kui teisi kanaleid kasutades. Kui hammas hakkab valutama seenemetsas – mida sa teed? Selle asemel, et hakata otsima numbreid, polikliinikuid läbi helistama ja avastama, et lähim aeg on kahe kuu pärast, pakume meie selgelt paremat lahendust – ootelisti,» rääkis Kiige veel ühest rakenduse põhifunktsionaalsusest.

Selle sisuks on võimalus panna end iga kliiniku arsti juurde online-ootejärjekorda: kohe, kui soovitud arsti juures vabaneb näiteks kellegi ülesütlemise tõttu raviaeg, annab äpp sellest patsiendile kohe märku ja pakub võimalust see aeg endale broneerida.

Lisaks saab rakenduses leida kaardilahenduse peal nii autoga kui jalgsi liikleja jaoks suunised hambaravini jõudmiseks, vestlusevõimalust ja infomaterjale.

«Meie huvi ei ole iial olnud teha veidraid äppe, vaid tõsta klienditeeninduse taset – et meie teenused ja info oleksid klientidele paremini kättesaadavad,» märkis Kiige. «Teiseks oluliseks põhjuseks oli muidugi nimelt ootelisti-teenus, mis on täitnud nüüd ka meil automaatselt ja kellelegi helistamise vaevata nii mitmedki vabaks jäänud raviajad. Selge kasu nii patsiendile kui meile.»

Kiige sõnul võis tema juhitava ettevõtte pääsemisel aasta uuendaja nominentide sekka saada määravaks lahenduste leidmine ja pakkumine patsientide reaalsetele probleemidele.

FOTO: Kuvatõmmis

Ettevõte ei plaani oma äpi arendamisega kaugeltki seisma jääda, järgmise kaalutava sammuna on klientidel näiteks võimalus kontrollida juba rakenduse sees oma krediidivõimekust, et sellest lähtuvalt langetada otsuseid plaanitava hambaravi eest tasumise viisi üle ja miks mitte teha kohe ka mobiilseid makseid. Pilk on pööratud ka lähiriikide poole, et kerge võimalus raviaja broneerimiseks jõuaks ka siia reisida plaanivate turistideni.

Sakala Hambaravi kaubamärgi taga tegutsevas OÜ-s Bluegate töötab 22 inimest ja ettevõtte müügitulu suurenes eelmisel aastal 31 protsenti.

Konkursi «Aasta uuendaja 2015» eesmärk on tunnustada Eestis tegutsevaid  ettevõtjaid, kes on uuenduste väljatöötamise ja eelkõige nende tulemusliku rakendamisega saavutanud majanduslikku edu, loonud kõrgema lisandväärtusega töökohti või kasutanud teadusmahukaid lahendusi oma toodete või teenuste arendamisel.

Lisaks Bluegate’ile konkureerivad EASi ettevõtluse auhinna konkursi aasta uuendaja tiitlile CGI Eesti AS ja AdCash. Võitja kuulutatakse välja 8. oktoobril toimuval Eesti parimate ettevõtete pidulikul auhinnagalal.

Tagasi üles