Maailma kasutatavaim vaieldamatult kasutavaim kontoritarkvara Microsoft Office sai eile läbi aegade olulisima uuenduse ja muutus nüüd selgelt ja tuntavalt pilveteenuseks.
Microsoft Office sai just 30 aasta suurima uuenduse
Me kõik oleme seni Wordi, Exceli ja Powepoint’i faile jaganud teadagi kuidas – salvestanud selle oma arvutisse, avanud meiliprogrammi ja saatnud need adressaatideni manusena. Kui teised pooled on soovinud neis midagi muuta, siis on needki tulnud omakorda üle meili liigutada. Tõsi, abiks on olnud ka Microsoftiga konkureeriva Google’i Dropboxi ja muud sarnased teenused.
Microsoft Office 2016, mis eile kasutajateni jõudma hakkas, muudab vajaduse kolmandate programmide kasutamise järele olematuks ning mõttetuks ajaraiskamiseks.
Mõiste «ma töötan» on Office 2016 saabumisega seoses saanud sisuks «meie töötame», ütles eile Microsofti Office’i rakenduste juht Jared Spataro. «See on nüüd pilvepõhine teenus, anname selle kasutajatele täiesti uuel moel,» lisas ta Time'i teatel.
Kuid paanikaks pole põhjust, Start-nupu kadumisele sarnaseid hüperümberkorraldusi ei tekkinud. Microsoft on selgelt vigadest õppinud ning kõik käsklused, kiirkombinatsioonid, ikoonid ja funktsionaalsused on jäänud täpselt sinna, kus nad olid näiteks Office 2007 puhul. Ka kõiki dokumente saab jätkuvalt ka oma arvutisse salvestada. Jutt käib vaid sellest, mis on lisandunud.
Olen ise alates eile õhtust testinud näiteks uut Wordi ja esimese hooga torkab olulisima funktsionaalse uuendusena see, mis toimub rakenduse paremas ülanurgas.
Esiteks saan ma nüüd Office’isse oma Microsofti (Live, Outlook, Hotmail jms) kontoga sisse logida. Just see on eelduseks sellele, et kõik minu kontoritarkvaras loodud file’id on minuga kaasas kõikjal, kus iganes ja mis iganes ekraani mäva seadmega ma internetile ligi pääsen. Täpsemalt Microsofti teenusele Onedrive.
Seega on esimeseks mõtteks uuenenud tarkvara kasutades tõesti, et miks ma peaksin üldse midagi salvestama oma arvutisse. Tundub, et ainult juhtudeks, mil ma tõesti internetile ligi ei pääse, kuid näiteks minu töö puhul käivad internet ja dokumenditöötlus alati käsikäes.
Kui edasi näiteks Wordi sisse logitud, ilmub kasutaja nime kõrvale ikoon «ühiskasutus», mis loobki võimaluse esmalt tehtav töö Onedirve-pilveteenusesse salvestada. Järgmise olulise sammuna on nüüd loodud dokumentide kasvõi reaalajas ühisredigeerimine – selleks saan valida inimesi ikka sealtsamast paremast nurgast olemasolevate kontaktide seast või saates vastavad õigused suvalisele e-maili aadressile.
Ja isegi ühisredigeerimine ei ole veel uuenduste lõpp – nüüd on võimalus Skype’i kontaktidega vestelda otse Wordi või Exceli vaates – kasvõi videokonverentsi pidades.
Onedrive'i mahutavuse pärast ei pea uue Office 2016 omanikud muretsema, seda on igal kasutajal koguni 1 TB.
Office'ile on tekkinud nüüd ka lugemisrežiim, milles tekst paigutatakse automaatselt ümber mugavalt loetavatesse veergudesse. Varasemast väiksem menüüvalik sisaldab ainult lugemist hõlbustavaid tööriistu, et kasutaja saaks keskenduda dokumendi sisule.
Uuendusena saab Wordiga avada nüüd ka PDF-faile ning redigeerida nende isu samamoodi nagu Wordis loodud dokumendi puhul.