Prantsuse päritolu musikastriimimisteenus Deezer kavatseb Pariisi börsile mineku abil lisakapitali kaasata, kirjutab Wall Street Journal.
Striimimisteenus Deezer läheb börsile
Ettevõtte börsidebüüt peaks toimuma veel käesoleva aastanumbri sees, olenevalt Prantsusmaa finantsregulaatoritelt heakskiidu saamise kiirusest. Analüütikute hinnangul peaks Deezeri hinnanguline väärtus börsile minnes olema 1 miljardi euro ümber.
Ettevõtte käive kasvas küll esimesel poolaastal 41 protsenti 93 miljoni euroni, samas oldi 9 miljoni euroga kahjumis.
2007. aastal asutatud Deezeril on 6 miljonit kasutajat (neist 3,7 miljonit on maksvad kasutajad) ning teenus on kättesaadav rohkem kui 180 riigis. Käibest moodustavad 92 protsenti kuutasud ning vaid 3,7 protsenti reklaamitulud.
Võrdluseks - maailma populaarseimal muusikastriimimisteenusel Spotify´l on 20 miljonit maksvat klienti. See aga ei ole ka Rootsi päritolu ettevõtet kahjumist päästnud - eelmisel aastal oli Spotify käive 1,08 miljardit dollarit, kuid samas oldi lausa 162 miljoni dollariga punases.
Mõlemale ettevõttele hakkas hiljuti konkurentsi pakkuma ka Apple oma uue striimimisteenusega.
Deezeri kasuks räägib aga see, et selle käibekasv ületab põhikulu ehk muusikaõiguste ostmise kulude kasvu. Muusikaõiguste ostmise suhe käibega langes käesoleva aasta esimesel poolel mulluselt 83 protsendilt 76 protsendile.
Deezeri väitel võiks ettevõte teenida hetkel ka kasumit, kui ei kulutataks miljoneid eurosid uute klientide hankimiseks vajalikule turundusele.