Siim Puskai: Eestis võiks olla oma arvutimängude tööstus

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Langovits.

IronCurtain Entertainmenti looja Siim Puskai märkis tänasel «Visioonist lahendusteni 2010» konverentsil, et ka Eestis võiks sarnaselt naaberriikidega olla oma arvutimängude tööstus.


«Miks peaks Eestil olema oma arvutimängutööstus? Globaalse arvutimänguäri maht on 54 miljardit dollarit. Iga viie aastaga kasvab see kaks korda,» märkis Puskai, kelle sõnul näitab see, et tegu on kiiresti kasvava ja suure potentsiaaliga sektoriga.

Ta lisas, et kuna inimeste ja interneti kasutajate arv kasvab maailmas kiiresti, kasvab ka arvutimängutööstus.

Ta tõi näite, et ka ca 300 000 inimesega Islandil on arvutimängude tööstuse maht umbes 40 miljonit eurot ehk ca 600 miljoni krooni aastas.

Soomes on tema kinnitusel 15 aastaga sisuliselt nullist jõutud arvestatava tööstusharuni, mis annab tööd 1200 inimesele ning mille maht aastas on ligi 90 miljonit eurot ehk ca 1,4 miljardit krooni. 

Puskai poolt tutvustatud slaididel oli Eesti kohale kirjutatud arvutimängude tööstuse mahuks null eurot.

Eestis on Puskai hinnangul veebi- ja mobiilseadmete põhine arvutimängude loomise potentsiaal olemas, kuna Eestis on olemas ca 1500 inimest, kellel on kogemus erinevate veebirakenduste loomise vallas.

IronCurtain Entertainment ise arendab hetkel veebipõhist mängu Utopia Revolution.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles