Heitgaasiskandaali sattunud automarke esindavatel Eesti ettevõtetel pole esialgu ülevaadet, kui palju võib teste petva tarkvaraga seotud sõidukeid liikuda siinsetel teedel.
Eesti teedel sõitvate petuautode hulk on esialgu teadmata
«Paraku pole antud küsimusele võimalik täna veel vastata, kuna vastav informatsioon puudub ja spekulatsioonid ei ole asjakohased. Tootjatehas tegeleb olukorra analüüsiga ning selle tulemusena saame loodetavasti lähiajal ka täpsema info,» ütles näiteks Postimehele Škodasid maale toova Auto 100 juhatuse liige Janek Aavik.
Ka Audi Eesti turunudjuht Maarja Küla nentis, et hetkel pole AUDI AG ametlikku informatsiooni teema kohta saatnud. «Kohe, kui meile edastatakse juhtnöörid, kuidas edasi toimida, siis vastavalt sellele käitume ja klientidele info edasi anname.»
Sama seis on ka Volkswagenitega, mille Baltimaade turundusjuht Anda Budlevska tunnistas, et piirkondlikel maaletoojatel pole praegu hinnangute andmiseks lihtsalt piisavalt informatsiooni.
«Me ei tea veel täpselt, millised ja mis aastate mudelid võivad olla kõnealuse tarkvaraga varustatud, seega me lihtsalt ei saa sellele küsimusele täna veel vastata,» tunnistas Budlevska.
Täpselt sama sõnumi andis edasi ka Volkswagenite ja Škodade edasimüüja Eestis Möller Auto. «Tänasel päeval on meil edasimüüjana paraku võimatu anda hinnangut teie küsitud info kohta, kuna meil puudub info,» ütles ettevõtte juht Keijo Kaasik.
Volkswageni sõnum Baltimaadele: meil on siiralt ja sügavalt kahju
Küll aga postitas Volkwagen oma Baltimaade esinduste veebilehele mõne päeva eest teate, milles märkis, et oluline lahknevus jõudlustestide tulemuste ja tegelikes sõidutingimustes saadud näitajate vahel on tuvastatud vaid EA 189 tüüpi mootorite puhul. Euroopa Liidus praegu saadaolevad Volkswagen Groupi uued EU 6 diiselmootoritega sõidukid vastavad ettevõtte kinnitusel juriidilistele nõuetele ja keskkonnastandarditele.
Lisaks märkis autotootja, et kõik kõnealused sõidukid on tehniliselt täiesti turvalised ja sõidukorras ning probleem puudutab ainult väljapaisatavaid saasteaineid.
«On iseenesest mõistetav, et võtame põhjustatud olukorra eest täieliku vastutuse ja kanname vajalike meetmete rakendamisega kaasnevad kulud. Kuid see kõik – nii olukorra analüüsimine kui ka tehniliste meetmete rakendamine – võtab aega,» teatab Volkswagen. « Meil on siiralt ja sügavalt kahju, et oleme kuritarvitanud teie usaldust.»
Saaga värskema uudisena teatas Volkswageni gruppi kuuluv Tšehhi autotootja Škoda esmaspäeval, et enam kui 1,2 miljonit kompanii autot varustati heitgaasitestide petmiseks loodud tarkvaraga software.to.
Mõned tunnid varem jõudis Saksa autotootja Audi teatada, et 2,1 miljonit tema sõidukit on varustatud sama tarkvaraga, millega Volkswagen pettis kuni vahelejäämiseni USA heitgaasiteste.
Ülemöödunud nädala reede õhtul teatas USA keskkonnakaitseamet, et Volkswagen on loonud diiselmootoritega sõidukitele Volkswagen Passat, Jetta, Golf, Põrnikas ning Audi A3-le tarkvara, mis võltsis ametlike mõõtmiste ajal toksiliste heitmete tulemusi.
Kui esialgsete info kohaselt puudutas skandaal USAs alates 2008. aastast müüdud 482 000 sõidukit, siis hiljem teatas Volkswagen, et tarkvara, mis võltsib heitmete eraldamise tulemusi, on paigaldatud 11 miljonisse autosse kogu maailmas.
Volkswageni juht Martin Winterkorn pani eelmisel nädalal skandaali tõttu ameti maha.