/nginx/o/2015/10/01/4545475t1hf872.jpg)
Rühm eestlastest ettevõtjaid, disainereid ja insenere jõudsid ligi seitsmeaastase ühise töö järel selleni, et teedele on jõudnud esimene taasiseseisvunud Eesti mootorratas nimega Renard – iga kunstigalerii ja sõidunautija tõeline uhkus.
Rühm eestlastest ettevõtjaid, disainereid ja insenere jõudsid ligi seitsmeaastase ühise töö järel selleni, et teedele on jõudnud esimene taasiseseisvunud Eesti mootorratas nimega Renard – iga kunstigalerii ja sõidunautija tõeline uhkus.
Eesti ettevõtja Jaan Lään tõi tegelikult juba 1938. aastal Tallinnas sääreväristajate tehase Renard Cuycles, kuid 1944. aasta märtsis sai tehas pommitabamuse ja nii sai Eesti mootorrattatööstus kiirelt kuulsusetu lõpu, vahendab estonianworld.com
Kuid aastal 2008 ühendas seltskond energilisi mehi jõud, et Renardi – prantsuse keeles rebane – kaubamärgile hing taas sisse puhuda. Kaks aastat hiljem valmis ratta esimene kaasaegne prototüüp ning seda esitleti Hannoveri tehnoloogianäitusel. Nüüd, septembris 2015 oldi valmis ostjale esitlema esimest täiesti valmis mootorratast Renard GT.
Ambitsioonika projekti taga on ettevõtjad Andres Uibomäe ja Kaarel Kivikangur. Idee sai alguse aastal 2005, mil kohtuti mootorrattarestaureerijaga, kes uuris ühtlasi Renardi ajalugu. Aastal 2008 jõuti ettevtte Renard Ltd loomiseni.
Eriline rõhk pandi kohe algusest mootorratta disainile, kuna väga paljude sõitjate jaoks pole kaugeltki oluline mitte see, mis mootor või pidurdussüsteem sõidukil on, vaid see, milline on selle väljanägemine, kui hea on selle juhitavus, dünaamilisus.
Andres Uibomäe sõnul on mootorratta kuju ja disain saanud üllatavalt positiivse vastuvõtu osaliseks ning kõige erilisem aspekt on just sõiduki kandev kere. «Tehnilised lahendused pole aga inspiratsiooniallikana olnud sugugi vähem olulised,» ütles Uibomäe.
Suurimaks väljakutseks oli tegijate jaoks saavutada soovitud hinnatase kvaliteedi arvelt kompromisse tegemata. Edasi loodetakse valmistada 50 ratast aastas järgmise viie aasta jooksul. Tegemist on selgelt kõrgesse hinnaklassi kuuluva eksklusiivse seeria mootorrattaga, kuhu kuuluvad näiteks Vyrus, Confederate, NCR ja Wakan.
Spetsifikatsioon