Kunst, mood, disain ja tehnoloogia on taas kokku saanud – Hiina elektroonikahiid Huawei, Itaalia disainer Barnaba Fornasetti ja moeajakiri Vogue Hiina ühendasid jõud, et asuda looma uut eksklusiivset käekella.
Huawei, Vogue ja Fornasetti loovad koos käekella
Fornasettilt on saanud kellaa disain kuulsa «Tema e Variazioni» motiivi. Tema iseloomulikult on ka kella rihm ja sellega kaasas käiv karp malahhiitrohelised. Karbil on ka asjatundjatele äratuntav Fornasetti lukuauk.
Nutikellal on 1,4-tolline ümar puutetundlik AMOLED ekraan, mis on kaetud kriimustuskindla safiirklaasiga ja ääristatud roostevabast terasest raamiga. Kell on traditsioonilistele käekelladele omase 42-millimeetrise diameetriga.
Tehnoloogia poolelt on kellal nutiseadmetele omaselt bluetooth-ühendus, selle abil saab näiteks kõrvaklappide kaudu taasesitada allalaetud muusikat. Kellal on ka südamemonitor ja kuueteljeline liikumissensor, mis suudab näiteks tuvastada, kas inimene kõnnib, jookseb või sammub trepist üles.
Fornasetti kaubamärk pärineb 20. sajandist. Sellele pani aluse Itaalia disainer Piero Fornasetti, keda tuntakse kui designer of dreams. Tema käekiri põhineb sürrealistlikel mõjutustel ja selles domineerivad sellised motiivid nagu illusioonid, arhitektuurilised perspektiivid, päike, mängukaardid jne. Kujundusideede mõttes on Fornasetti esemete ja mööbli toodang üks 20. sajandi laiaulatuslikumaid.
«Tema e Variazioni» motiiv Huawei kella sihverplaadil on saanud inspiratsiooni 19. sajandi Itaalia lauljast Lina Cavalierist. Selle pildi valis Fornasetti samal põhjusel kui oma kuulsad arhetüübidki – klassikalise, vormilise ilu pärast.
«Fornasetti kaubamärk toetub oma klassikaliste disainide ja esemete taaselustamisele ja uueks kujundamisele, neile uue eesmärgi andmisele ning kunstkäsitöölislikule lähenemisele. Lina nägu on osa mu isa pärandist. Et tugevdada seda ajatut disaini, otsustasin paradoksaalsel moel kasutada seda aega mõõtva ülitänapäevase toote kujundamisel,» ütles Barnaba Fornasetti Huawei kella kujunduse kohta.
Kella prototüüpi näidati maailmale esimest korda sel nädalal Vogue Hiina kümnenda aastapäeva pidustustel.