Märkamatult on mobiilsed seadmed hiilinud meie igapäevaellu ning internetti kasutatakse üha sagedamini ka nutitelefonides ja tahvelarvutites, vahendab Digitark ärikliendiajakirja Lahendus. Ühest küljest tähendab see, et meil on taskus alati värske info, teisalt aga võivad meie delikaatsed andmed olla kõrvalistele inimestele liiga kättesaadavad - kuidas seda vältida, räägib Eesti Telekomi IT-teenuste haldur Taavi Talve.
Turvamata mobiiltelefon on suur ohuallikas
Me ei kujuta praegu oma elu nutitelefonita ettegi, kuigi vaid viis aastat tagasi peeti seda nišikaubaks: kes ikka tahab surfata pisikesel ekraanil, kui kodus või kontoris on olemas täiesti korralik arvuti! Tänapäeval on aga mobiilis kogu meie elu alates laste piltidest ja e-kirjadest kuni tööalaste tabelite, aruannete ning strateegiaplaanideni. Jah, mobiiltelefoni haldusega on seotud oma kahtlused, kuid enamik neist tundub olevat seotud asjaoluga, et andmed seadme kadumise korral ei häviks. Vähem räägitakse andmevargusest, mis on aga väga reaalne oht.
Miks on enamik nutitelefone kaitsmata? Miks me ei hoolitse oma privaatsuse ja ettevõtte ärisaladuste eest samamoodi kui kodu või kontori ja tööarvuti eest? Selle küsimuse peaks endale esitama kõik mobiili kasutavad inimesed ja ettevõtete juhid, kes lubavad kasutada näiteks e-posti mobiilsetes seadmetes.
Elioni mobiilseadmete haldusteenus tagab nii ettevõtte mobiilse tegevuse kui ka turvalisuse. Paljud ettevõtjad võivad väita, et nad ei ole mobiilsed, istuvad kontoris arvuti taga ning see on niigi turvaline. Kuid nad ei mõista, et mobiilis sisalduvad kalendrid, sõnumid ja e-kirjad on tegelikult ettevõtte jaoks kriitiline info.
Esmalt annab Elion ettevõtetele ülevaate, mis seadmed neil üldse kasutuses on ning kas ja kuidas need on kaitstud. Teiseks on ettevõtetel võimalik rakendada keskset ja kontrollitavat paroolipoliitikat, et lisaks ülevaatele oleksid seadmed ka tegelikult lukus. Kolmandaks on võimalus kaotatud või varastatud seadmeid kaugelt puhastada, et kaotatud seade ei tähendaks lekkinud andmeid.
Mobiilseadmete haldusteenus keskendub seadmete turvalisusele, mis tähendab, et platvorm ei anna kellelegi kõrvalisele ligipääsu seadmes olevale infole – nähtav on vaid seadme tehniline info ja seadmesse paigaldatud rakenduste nimekiri. Privaatne teave, nagu sõnumid, e-kirjad ja kõnelogid on nähtavad ainult seadme kasutajale. Kui aga kasutaja jääb hätta hallatava ärirakenduse käsitsemisel ning spetsialist võtab üle mobiilse seadme pildi, on kõik tegevused ja info, millega spetsialist toimetab, kasutajale näha.
Kuidas teie infot tegelikult kasutatakse?
Mobiilsete seadmete haldusele peaks mõtlema kahel olulisel põhjusel. Esiteks, kui ettevõttel puudub ülevaade oma töötajate mobiilsetest seadmetest, ei ole neil aimugi, kus nende olulist infot üldse kasutatakse. Lisaks annavad ühtlustatud turvareeglid ja ülevaated kindluse, et seadmed on kaitstud ning nende kadumise või varguse korral ei pääse iga suvaline inimene andmetele ligi. Muu hulgas võimaldatakse kliendile hallatavate mobiilsete seadmete lukustamist, parooli eemaldamist ja lähtestamist, samuti kogu informatsiooni kustutamist seadmetest.
Mobiilseadmete haldusteenus tagab ettevõtte turvapoliitika järgimise ka mobiilseadmetes ning võimaluse leida või andmetest puhastada kadunud või varastatud seadmeid. Teenus on osa Elioni töökohtade haldusteenuste paketist ning seda on võimalik tellida nii olemasolevatele teenusele lisaks kui ka eraldi ehk ainult mobiilsete seadmete haldamiseks. Ettevõtted, kes soovivad on mobiilseid seadmeid ise hallata, saavad selleks kasutada Elioni mobiilseadmete haldamise platvormi.
Mobiilseadmete haldusteenus on kuutasupõhine ning tasu suurus sõltub teenusega liidetud mobiilseadmete arvust. Teenusesse on võimalik lisada täpselt nii palju seadmeid kui vaja, võimaldades ettevõttel kohandada teenust vastavalt oma ärivajadustele.