Luksautod pole puha punased nagu Ferrari. Pigem valitakse ikka selliseid toone nagu «arktiline», «teemant» või «udu» (loe: valge, hõbedane ja hall). Nood olla ajatud, erudeeritud ja elegantsed. Ja ilmselt ärritavad ka vähem üldsust.
Millest pajatab sinu luksauto värv?
Sõiduriista värv kõneleb sellest, milliseid tundeid sa oluliseks pead, kirjutab Bloomberg Business. Ja sellest, kellena sa end näed ning koged.
Erinevalt rõivastest, mida kannad, on auto värvi vahetumise tsükkel pikem – kuus kuni kaheksa aastat. «Inimene teeb avalduse oma isiksuse kohta,» selgitab Bentley vanemdisainer Cathy Bass. «Uue auto valikul on värvitoon kriitiline.»
«Värv äratab mälestusi ja mõjutab meeleolu – eriti siis, kui kasutad seda oma isikupära väljendamiseks,» täiendas Cadillaci värvi- ja viimistlusdisainer Erin Crossley.
Ega siin midagi keerulist pole: julged ja lärmakad värvid nagu punane või kollane seostuvad noorte, sportlike ja agressiivsemate roolikeerajatega. Dramaatilised toonid nagu näiteks sinakasroheline on «tegija» tunnuseks.
Neutraalsed ja kahvatumad värvitoonid räägivad juhi igatsused rahu ja väärikuse järele. «Heledamaid toone võtavad inimesed kui pehmeid väärtusi,» ütles Crossley. «Adrenaliinisõbrad valivad punase.»
Otsustava sõna ütleb tihtilugu liisija naine, kes on Bassi sõnutsi «määrav just salongi viimistluse ja kere värvi vallas.»