Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Londoni linnapea Uberist: hambapastat juba tuubi tagasi ei pigista

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Boris Johnson
Boris Johnson Foto: SCANPIX

Londoni linnapea Boris Johnson ütles Tokyos toimunud start-up üritusel transpordivahendusrakendusele Uber viidates, et murdelised innovatsioonid on paratamatu nähtus, millega tuleb lihtsalt leppida, kirjutab Bloomberg.

«Hetkest, mil hambapasta on tuubist välja pressitud, on sellega kõik,» ütles Johnson. «Nüüd peame me leidma tasakaalu.»

Nutitelefonidepõhised transporditeenused nagu Uber on mitmetes riikides pidanud silmitsi seisma ametkondade ja taksotööstuse vastuseisuga, kuna nende teenuste pakkujatel on selged eelised traditsiooniliste taksojuhtide ees, kes peavad litsentside ja lubade eest  maksma tihtipeale üsna suuri summasid. Näiteks on Indoneesia pealinnas Jakartas konfiskeeritud Uberi autosid, Hollandi pealinnas Amsterdamis otsiti läbi ettevõtte kontorid ning mõnede Uberi teenuste osutamine on Prantsusmaal, Saksamaal ja Belgias pandud keelu alla.

Sarnaselt teiste suurlinnade taksojuhtidele on Uberi vastu protestiaktsioone korraldanud ka Londoni traditsiooniliste mustade taksode juhid. Suurbritannia pealinn on küll Uberi vahendusel transpordi pakkumise litsentseerinud, samas on see valdkond aga üha karmimalt reglementeeritud.

«Me litsentseerisime Uberi mõnda aega tagasi, olles teadlikud, et see hakkab juba olemasolevale mustade taksode tööstusele peavalu valmistama,» ütles Johnson. «Me peame olema kindlad, et teeme kõik, mis meie võimuses, et mustadel taksodel oleks võimalus konkurentsis püsida.»

Londonis ähvardavad Uberit linna transpordiameti poolt välja käidud uued ranged regulatsioonid. Näiteks peaks juhid läbima inglise keele testid ning kaarditundmiskatsed, neid ootaks ees karmimad kindlustustingimused ning broneeringute limiit. Uberi väitel kehtestatakse selle teenuste pakkujatele ka kohustus oodata peale tellimuse sisseandmist vähemalt viis minutit enne teenuse pakkumist, seda isegi juhul, kui vaba auto on nurga taga juba ootamas.

Johnson tunnistas, et keelata Uberit siiski ei saa, kuna selle vastu on olemas selge nõudlus.

«Inimesed tahavad Uberi rakendusi kasutada, sest see on odav ja väga-väga mugav,» ütles ta.

Tagasi üles