Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Diisliskandaal kukutas Volkswageni liidrikohalt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnis Oja
Copy
Wolfsburgis asuvas Volkswageni autotornis on autosid üsna hõredalt.
Wolfsburgis asuvas Volkswageni autotornis on autosid üsna hõredalt. Foto: SCANPIX

Volkswagen kaotas liidrikoha Toyotale maailma enimmüüdud autode pingereas, sest kliendid on muutunud pärast pettuste avalikukstulemist Saksa autotootja suhtes ettevaatlikumaks.

Toyota teatas täna, et müüs selle aasta üheksa kuuga 7,49 miljonit sõidukit võrrelduna 7,43 miljoni Volkswageni autoga. Mõlema kontserni müük langes 1,5 protsenti, vahendas Bloomberg.

Numbrid hõlmavad ainult kaks nädalat alates skandaaliperioodist, mis algas septembri keskel.

Volkswagen möödus just juunis Toyotast ning tõusis maailma suurimaks autotootjaks, aga nüüd seisab saksa autotootja silmitsi 11 miljoni sõiduki tagasikutsumisega ning mitmel turul on nende diiselmootoritega sõidukite müümine peatatud. Volkswagen peab tegelema ka müügikasvu aeglustumisega Hiinas, mis on nende suurim turg.

«Toyotast saab sel aastal number 1,» ütles uudisteagentuurile analüüsikeskuse Advanced Research Japan autoanalüütik Kji Endo. «Volkswagen võib seista silmitsi müügiraskustega Euroopas ja USAs ning ma ei usu, et Hiina turg lähiajal taastub,» lisas ta.

Tagasi üles