Maailma populaarseim sotsiaalvõrgustik Facebook üritab videoreklaamiostjaid meelitada traditsioonilisest televisioonist enda keskkonda, kirjutab Reuters.
Facebook haarab televisioonilt üha rohkem reklaamiraha
300 miljardi dollari suuruse turuväärtusega ettevõte teatas kolmapäeval oodatust parematest kvartalitulemustest. Lisaks käibe-, kasumi ja kasutajate kasvule avalikustati aga veel üks näitaja, mis peaks tekitama traditsioonilise televisioonitööstuse juhtidele parajal määral muret ja peavalu.
Nimelt kasvas Facebooki keskkonnas videovaatamiste arv aastaga kaheksa korda ehk mulluselt miljardilt vaatamiselt päevas kaheksa miljardini eelmise kvartali lõpus.
Reutersi hinnangul on videole panustamine ettevõttele lähiajal kindlasti üks suurimaid võimalusi oma käibe kasvatamiseks ning analüütikute sõnul ongi ettevõte sihikule võtnud need reklaamidollarid, mis hetkel panustatakse telereklaamidesse.
Erilise löögi alla satuvad kaabeltelevisiooniettevõtted, mis lisaks Facebookile peavad muretsema ka videostriimimisteenuste nagu Netflix ja Hulu populaarsuse kasvu tõttu.
«Me usume, et Facebook on heal positsioonil, et haarata endale üha suurem osa telereklaamirahadest, kuna turg liigub andmepõhiste, täpselt suunatud videoreklaamikampaaniate suunas,» kommenteeris Jefferiesi analüütik Brian Pitz.
Tema hinnangul peaks ainuüksi USAs kasvama veebipõhise videoreklaami turg 2017. aastaks 17 miljardile dollarile.