Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Belgia ei luba Facebookil keskkonnast väljalogitud kasutajaid jälgida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Facebooki logo
Facebooki logo Foto: SCANPIX

Brüsselis asuv kaubanduskohus langetas otsuse, mille järgi ei tohi sotsiaalvõrgustik Facebook kasutada HTTP-küpsiseid selleks, et jälgida keskkonnast väljaloginud kasutajate internetikäitumist ilma nende loata, kirjutab Wall Street Journal.
 

Kohtu eile langetatud otsuse järgi peab Facebook peatama keskkonnast välja loginud kasutajate internetikäitumise kohta info kogumise lähema 48 tunni jooksul. Vastasel juhul peab ettevõte hakkama iga päev maksma 250 000 euro suurust trahvi.

Facebook teatas, et kogub infot ainult oma kasutajate turvalisuse huvides ning kaebab Brüsseli kohtuotsuse edasi.

«Me oleme andmeküpsist kasutanud juba rohkem kui viis aastat, seda selleks, et meie nüüdseks juba 1,5 miljardi suuruse kasutajaskonna turvalisust tagada. Me kaebame otsuse edasi ning teeme kõik endast võimaliku, et meie Belgia kasutajad saaks ka edaspidi tõketeta meie sotsiaalvõrgustikku kasutada,» ütles Facebooki kõneisik.

Facebook on tunnistanud, et kogub oma kasutajate veebikülastuste kohta infot isegi siis, kui nad ei ole sotsiaalvõrgustikku sisselogitud, kasutades selleks väikest veebilehitsejas toimivat andmeplokki ehk HTTP-küpsist, mis lisatakse kasutaja veebilehitsejale Facebooki külastamisel.

Küpsis annab Facebookile teada sellest, kui kasutaja liigub veebilehtedel, millel on olemas Facebookiga integreeritud lisad, näiteks nupuke «meeldib».

Sotsiaalvõrgustiku väitel kasutatakse seda protsessi vaid turvalisuse eesmärkidel, et kaitsta inimesi spämmi, pahavara ning muude rünnakute eest ning, et teha kindlaks, et brauserit juhib tõepoolest inimene, mitte masin või robotvõrgustik. Ettevõtte väitel kasutatakse pahavaraga nakatatud ning robotvõrgustikuga liidetud brausereid tihtipeale selleks, et kasutajate ning ettevõtete Facebooki kontodele sisse murda. Facebooki väitel ei kasutata kogutud infot ühelgi teisel eesmärgil ning see kustutatakse kümme päeva pärast selle kogumist.

Tagasi üles