Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Jaapanlased naasevad peale poolt sajandit reisilennukite ärisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Mitsubishi Regional Jet
Mitsubishi Regional Jet Foto: SCANPIX

Täna tõusis esimese ametliku katselennu käigus taevalaotusesse Mitsubishi Regional Jet, mille näol on tegu esimese Jaapanis arendatud reisilennukiga peale 1962. aastal turule jõudnud turbopropellerlennukit YS-11, kirjutab Bloomberg.

Nagu nimi ka ütleb, on 92kohaline Regional Jet mõeldud regionaallendudeks ning Mitsubishi plaanib sellega täita turul avaneva tühimiku, mis tekib, kuna lennunduse suurnimi Bombardier plaanib edaspidi keskenduda rohkem kui 100 reisijat mahutavate lennukite tootmisele.

Regional Jeti kahele versioonile on ostuoptsioone ja ostuõigusi sisse arvestades hetkel olemas juba 407 tellimust. Esimesena saab uhiuue lennuki kätte kohalik All Nippon Airways, seda ilmselt 2017. aasta teises kvartalis.

«MRJl on suur potentsiaal,» kommenteeris Bloombergile JPMorgani Jaapani üksuse analüütik Dan Lu. «Ma usun, et nõudlus regionaalseid lende tegevate lennukite järgi ainult kasvab, kuna üha rohkem inimesi saavad endale lendamist lubada ning paljud lennufirmad viivad osadele marsruutidele väiksemaid lennukeid.»

Mitsubishi loodab, et suudab uue lennukiga pikka aega tardunud seisus olnud reisilennukite turu segi paisata. Praeguse seisuga on vähem kui sajale reisijale mõeldud lennukite turg ära jaotatud Embraeri ja Bombardieri vahel, suuremate reisilennukite puhul kontrollivad turgu aga Airbus ja Boeing.

Hiljuti teatas Kanadas baseeruv Bombardier, et suunab fookuse oma C-seeria lennukitele, mis suudavad kanda kuni 160 reisijat. Sellega tekitatakse väiksemate lennukite turule aga pragu, kust Mitsubishi üritabki sisse murda.

Tagasi üles