Üha enam inimesi eelistab klienditeenindajale e-teenuseid

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Liis Treimann.

Tänu jätkuvale e-teenuste populaarsusele väheneb pidevalt maksu- ja tolliameti (MTA) kliendikülastuste arv.


Ameti teatel on tänavuse ja eelmise aasta kümne kuu tulemusi võrreldes kliendikülastuste arv kahanenud üle 19  protsendi.

Kõige suurem langus on olnud MTA Haapsalu teeninduskohas - suisa üle 32 protsendi. Tallinnas on võrreldaval perioodil ametit külastanud ligi 26 500 inimest vähem, mis tähendab, et iga päev käib klienditeeninduses 123 maksumaksjat vähem.

Kliendikülastuste vähenemise põhjus on teenuste hea kättesaadavus nii e-maksuameti kui e-tollis.

Samas on maksuhaldur loonud klientide paremaks teenindamiseks kõigisse teeninduskohtadesse võimaluse, et kohapeal saab kõiki riiklikke makse (näiteks maamaks, sotsiaalmaks, tulumaks), samuti maksuvõlalt arvestatud intressi ja muud rahalised kohustused tasuda või teha vastav ettemaks deebetkaardiga.

Küll tasub meeles pidada, et deebetkaardiga tasudes lisandub teenustasu iga makse eest.

Swedbanki kliendile on see 3 krooni, SEB panga kliendile 9, Sampo panga kliendile 26 ja Nordea panga kliendile 29 krooni. Endiselt saab neis teeninduskohtades, kus asuvad kassad, teha lisaks ka sularaha makseid.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles