Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Test: kust leida kiiresti olulist kontaktinfot? Eesti enda tasuta NETI-äpp üllatab infoküllusega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
NETI tasuta rakendus toob Eesti ettevõtete kontaktid ja asukohainfo sinu nutitelefonisse ja seda usaldusväärselt ning kiiresti.
NETI tasuta rakendus toob Eesti ettevõtete kontaktid ja asukohainfo sinu nutitelefonisse ja seda usaldusväärselt ning kiiresti. Foto: Digitark

Eesti legendaarse otsingukataloogi Neti.ee kaasaegne ja pidevalt arenev mobiilirakendus töötab tasuta nii Android- kui ka iOS-tarkvaraga telefonides ja seda lausa neljas keeles – eesti, vene, soome ja inglise keeles, kirjutab tehnoloogiaportaal Digitark. 2015. aastal on rakendust aktiivselt kasutanud pea 17 000 inimest, kellest ligi 2000 on täiesti uued kasutajad. Nii võib ka järeldada, et inimesed, kes on kodumaist NETI otsinguteenust harjunud kasutama, teevad seda aktiivselt ja igapäevaselt.

Keskmiselt on rakendust avatud kord kuus, et otsida kontakte lähimate toitukaupluste, restoranide, autohoolduse, transporditeenuste ja muu kaubanduse ning vaba aja veetmise võimaluste kohta, kirjutab Digitark. Nendele järgnevad populaarsuselt majutusasutuste ja pangakontorite asukoha- ja kontaktiinfo, aga ka oluliste telefoninumbrite rubriik.

Kiiresti ja muretult kohale

Lae rakendus tasuta alla Digitarga rakenduste poest, Google Playst või App Store'ist.
Lae rakendus tasuta alla Digitarga rakenduste poest, Google Playst või App Store'ist. Foto: Neti.ee

“Kui me vaatame aktiivset linnainimest suur- või väikelinnas, siis see on täiesti mõistetav, et igapäevaste asjade korraldamisel teab inimene täpselt, kuhu ja millal ta minema peab, aga korra-paar kuus tekib olukord, kus tuleb juurde otsida kas teenindusasutuse kontakte, lahtiolekuaegu või täpsemat asukohta ja seda kiiresti – nüüd ja kohe,” kirjeldab Neti.ee äpi arendusjuht Paap Seppet. “Statistika näitab, et eri linnade vahel liikuvad kasutajad avavad NETI rakenduse lausa korra-kaks päevas.”

Seda kinnitab ka äpi kasutamise 2015. aasta satistika, mis näitab, et enim otsitakse toitlustusasutuste, transporditeenuste ja apteekide kontakte, tööaegu ja nende täpset asukohainfot kaardil. Igal kasutuskorral lehitsevad kasutajad keskmiselt 4–5 infolehekülge neid huvitavate kontaktidega ja kasutavad seejuures funktisooni "näita teekonda". "See aitab ju aega kokku hoida, sest telefon juhatab lühemat teed pidi vajaliku ettevõtteni," selgitab Seppet.

NETI rakenduses saab vajalike ettevõtete ja teenuste isiklikke nimekirju koostada rubriikidest nagu toitlustamine, vaba aeg, poed ja teenused, majutus, transport, pangandus, auto ja tähtsad numbrid. Samuti on saadaval on kogu otsinguinfo Neti.ee portaalist, mis on jätkuvalt üks Eesti külastatavamaid veebilehekülgi – infot toimetatakse ja täpsustatakse iga päev.

Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähemal – taskus

Kaasaegse arhitektuuriga mugavas otsinguäpis saab kasutaja vastavalt talle teada olevale või vajalikule infole otsingut kas laiendada või kitsendada ja mobiilist NETI-äppi kasutades lähtuda alati ka asukohapõhisest otsingust, jõudes nii kiiresti ja piirkonda tundmata näiteks lähima või lähiümbrusesse jääva apteegi, restorani, toidupoe või autoteeninduse ukseni. Nii leiab vajaliku teenuse ka neis paikades, kuhu pole varasemalt sammugi seatud – näiteks sõbrale äsja soetatud koju soolaleivale minnes osta lilled värskelt lähimast lillepoest ja kringel lähimast pagarikojast, vaadates selle asukohta, lahtiolekuaegu, reitingut teiste kasutajate poolt ja vajadusel ette helistada otse rakendusest.

NETI äpp näitab reaalset teekonda otsitud ettevõtte või teeninduseni; kohale jõudes saab jätta ka oma hinnangu ning kommentaari teistele. Täiesti võõras keskkonnas liikudes annab läbi nutitelefoni kaamerasilma vaadates NETI rakenduse liveview funktsioon märku, kui oled õige majani jõudnud.

NETI rakenduse ja portaali andmebaas on pidevas täienemises. “Läbi rakenduse tagasisidevormi on võimalik anda NETI toimetajale ka teada ettevõtetest, mida kataloogis veel pole või siis mille kontaktandmed või lahtiolekuajad on muutunud,” selgitab Seppet. “Andke meile agaralt infot ettevõtete kohta, mille andmeid meie rakenduses veel pole ja juba järgmisel kasutamisel on uus ettevõte teistega võrdselt esindatud.”

Tagasi üles