Volkswageni sisejuurdlus: skandaali põhjuseid on vähemalt kolm

Aivar Pau
, tehnikaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswageni tegevjuht Matthias Müller
Volkswageni tegevjuht Matthias Müller Foto: Michael Sohn/AP

Volkswagen avalikustas tänasel Wolfsburgi peakontoris peetud pressikonverentsil oma heitgaasiskandaali sisejuurdluse esimesed tulemused ning andis uut infot selle kohta, kuidas norme rikkuvad autod korda tehakse.

Kokkuvõttes sai heitgaasinormide kontrollijaid petvate tehnoloogiate kasutamine ettevõtte teatel võimalikuks kolmel peapõhjusel: isiklikud rikkumised, ettevõtte vigane sisepoliitika ning pettust tolereerinud allüksustes valitsenud mõtteviis, vahendab The Verge.

Volkswageni järelevalvenõukogu esimees Hans Pötsch ütles, et ettevõte võtab kasutusele uued IT-süsteemid välistamaks töötajate uusi personaalseid rikkumisi ning et tulevikus teevad ettevõttesiseseid heitgaasikontrolle sõltumatud organisatsioonid.

Praegu on skandaali tõttu ametist vabastatud üheksa Volkswageni keskastmetöötajat ning välistatud pole vallandamiste jätkumine. Sisejuurdluse läbiviimiseks on palgatud ka USA advokaadibüroo Jones Day, mis on oma käsutusse võtnud 102 terabaidi jagu töötajatega seotud andmeid. Ligi 2000 töötajal on keelatud uurimise ajal oma e-kirjade ja muu tööalase info kustutamine.

Pötschi sõnul pole seni tuvastatud, et pettusest oleksid teadlikud olnud ettevõtte tippjuhtkond ja juhatuse liikmed.

Ta lisas, et autodele installiti petmistarkvara, kuna insenerid ei suutnud «nõutud aja ja eelarvega» leida lahendust viia sõidukid vastavusse USAs kehtivate lämmastikoksiidi normidega heitgaasides.

Ettevõtte tegevjuht Matthias Müller märkis, et Volkswagen on välja töötanud «robustse» lahenduse parandamaks EA 189 mootoriga autode tarkvara parandamiseks ning et autode tagasikutsumine algab selleks järgmisel kuul. VW võtab Euroopa omanikega ise ühendust ning seda varem kui USA autoomanikega, kuna sealsed heitgaasinormid on märgatavalt rangemad.

Euroopas algab tagasikutsumise protsess 2-liitriste mootoritega sõidukitest, mille puhul saab «vea» parandada tarkvarauuendusega. 1,6-liitristele sõidukitele on aga vaja paigaldada üks täiendav trafo.

Saksa autotootja sattus skandaali septembris, mil USA keskkonnakaitseagentuur EPA avastas, et 11 miljonile VW-le on peale pandud tarkvara, mis võimaldas heitgaasikontrolli seadmeid petta. Ettevõtte suhtes on algatatud kriminaalmenetlused nii USAs kui Euroopas ja kogu skandaal võib tuua talle kümneid miljardeid eurosid kahju.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles