Dacia toob turule Easy-R automatiseeritud manuaalkäigukasti, kus hüdraulilised osad on asendatud elektromehaanilistega, et suurendada sõidu sujuvust ja reaktsiooni kiirust.
Dacia toob turule uue automatiseeritud manuaalkäigukasti
Tootja teatel on käigukasti detailide arvu on vähendatud veerandi võrra, et parandada vastupidavust ja muuta hooldus lihtsamaks, käiguvahetused sellega on automaatsed ja sujuvad. Aeglase liikluse tingimustes ja manööverdades võimaldab süsteem autojuhil liikuda edasi aeglasel kiirusel tõstes jala lihtsalt piduripedaalilt.
Easy-R käiguvahetusel on neli asendit D (drive), N (neutral), R (reverse) ja M (manual). Manuaalne asend annab juhile võimaluse kontrollida täielikult käiguvahetust, näiteks ootamatu möödumismanöövri tegemiseks või kui lumes on haardumine teega halb.
Enne turuletoomist testis Dacia oma uut Easy-R automatiseeritud käigukasti 130 000 tundi töökojas ja 120 000 kilomeetrit teedel.
Dacia uus automatiseeritud manuaalkäigukast on tavalisest automaatkäigukastist odavam. Selle hind on 540 eurot ning see on saadaval TCe 90 bensiinimootoriga. Stop&Start süsteemiga varustatuna on selle mootori keskmine kütusekulu ja CO2 heide väiksem kui tavalisel automaatkäigukastil.
Easy-R automatiseeritud manuaalkäigukastiga sõidukid Eestis on praegu näiteks
- Sandero Lauréate, TCe 90 E6 Easy-R
- Sandero Stepway Lauréate, TCe 90 E6 Easy-R
- Logan Lauréate, TCe 90 E6 Easy-R
- Logan MCV Lauréate, TCe 90 E6 Easy-R