Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Range Roveri pesamunale lisati kaks ust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Range Rover
Range Rover Foto: Pm

Kui Range Rover kahe aasta eest esimest korda pisikest maasturit Evoque näitas, uskusid paljud, et pentsikupoolne auto jõuab ka seeriatootmisse kaheukselisena. Ent ilmselt tänu turundusosakonna kõhklustele – olgugi maastur sportlik, aga ilmselt eeldab ostja ikkagi nelja ust – otsustati autole veel kaks sisse-väljapääsu lisada.


Esimest korda saab üldsus Range Roveri pesamuna ja ilmselt peagi kõige menukamat mudelit imetleda eile alanud Los Angelese autonäitusel.

Kahe auto erinevused ei piirdu aga pelgalt uste arvuga – neljaukselise sõiduki katus on tubli kolm sentimeetrit kõrgem, mistõttu muutusid ka tuuleklaasi kaldenurk, uste ja tagaluugi kuju. Ühtlasi tuli autosse ruumi juurde – esiistmel kasvas pearuum 30, tagaistmel 40 millimeetri võrra; õlaruum avardus ühtlaselt tikutoosi jagu. Kaalu aga lisandus kõigest 30 kilo.

Range Rover Evoque jõuab müügile nii esi- kui ka nelikveolisena, mootorivalikus on kolm jõuallikat, mille võimsus on 150, 190 või 240 hobujõudu.

Audilt tulekul pisike sedaan
Audi kavatseb seni vaid luukpärana pakutud mudelit A3 pakkuma hakata ka sedaanina, kirjutab Briti väljaanne Autocar. Sedaankerega A3 peaks väidetavalt olema odavam kui senine luukpära.

Eeldatavasti 2013. aastal müügile jõudvat sedaan-A3 peavad Audi turundusinimesed omaaegse menuauto 80 järglaseks. Kindlasti sunnib Audit väikese sedaaniga kiirustama ka asjaolu, et samasuguseid autosid arendavad ka lähimad konkurendid BMW ja Mercedes-Benz.

Uus Mondeo saab uue mootori
Fordi hiljuti uue kuue saanud lipulaev Mondeo saab endale peagi ka uue südame – mootorivalikusse lisandub 1,6-liitrise töömahuga otsepritse ja turbolaadimisega EcoBoost-seeria jõuallikas. Mootori eripära on, et selle võimsus küünib 160 hobujõuni – senisel sama suure töömahuga mootoril on 40 hobujõudu vähem – ja keskmine kütusekulu on seejuures 6,8 liitrit.

Mondeo õige kopsakat keret jaksab selline jõuallikas liigutada kuni 215-kilomeetrise tunnikiirusega. Sama jõuallikat pakutakse ka Fordi hiljuti ilmavalgust näinud pereautodele S-Max ja Galaxy.

Chevrolet pööras jänkid elektriusku
Chevrolet’ turunduspealik John Ewanik otsustas, et läheb sel aastal Los Angelse autonäitusele … loomulikult autoga. Ent elektriautoga, ja loomulikult Chevrolet Voltiga. Ja kui Ewanik pärast enam kui 3600-kilomeetrist reisi Detroitist «Ell-Eisse» jõudis, ootas teda seal vääriline tasu – mitme miljoni lugejaga ajakirjad Motor Trend ja Automobile Magazine kuulutasid Volti aasta autoks. Jõuludeks peaks Volt seisma juba poole tuhande kodu ees. 

Fiat annab Dodge’ile uue hingamise
Ehkki Dodge’i suurimat uudist – Fiati põhjale ehitatud väikeautot, mille kütusekulu maanteel jääb alla kuue liitri – tuleb oodata veel peaaegu poolteist aastat, on koos emafirmaga Chrysler Itaalia kontserni omandusse sattunud autotootjal juba tuleval aastal hulk uudiseid varuks.

Dodge kavatseb nimelt välja tuua kuus uhiuut või põhjalikult uuendatud mudelit. Kaks päris uut autot on seitsmekohaline maastur Durango ja sportlik «neljaukseline kupee» Charger, mis nii disaini kui sõiduomaduste poolest eurooplastele meelt mööda peaks olema. Põhjaliku uuenduskuuri teevad läbi mudelid Journey, Caravan/Grand Caravan, Avenger ja Challenger.

Nissan otsustas seninägematu auto kohta arvamusi uurida
Maailma esimese lahtise maasturiga maha saanud Nissan otsustas esimest ametlikku fotot kummalisest sõidukist näidata suhtlusportaalis Facebook – pole ka ime, sest seal saab ju iga sissekande juures «like»-nupul klikkida, ja kui neid «laike» kahtlaselt vähe koguneb, võib auto müügiletoomise ilmselt veidi edasi lükata.

Mingeid muid auto andmeid Nissan ei avaldanud. Pressiteates märgitakse vaid, et autos on lahedalt ruumi neljale täiskasvanule ja et üleüldse ei erine kabriolett-Murano tavalisest, isegi mitte salongiviimistluse poolest.

Väidetavalt jõuab maailma esimene kabriolettmaastur müügile juba kevadel ning sellest saab Nissani mudelivaliku au ja uhkus. 

Märksõnad

Tagasi üles