Bloomberg Businessi kriitikud katsetasid lõppeval aastal viitkümmet peenemat sorti sõiduriista ja jagavad soovitusi eelseisva kaheteistkümne kuu nautimiseks ratastel.
Milline luksauto soetada algaval aastal?
Tõsiste sedaanide seltskonnas oleks parim valik BMW 750i xDrive. Kuigi V8 on võimas ja kiirendus kõva, on kõige muljetavaldavamad hoopis elektroonilised lisad – nagu iseparkimise süsteem ja «viipekeelt» mõistev tehnoloogia – ning tohutu panoraamkatus, mis laiub ka kahe tippjuhi-tagaistme kohal. Mõlemale võimaldatakse massaaži, üks saab aga end täiesti siruli lasta.
Sportlikest kupeedest paistis silma BMW M2, mis on väike, vilgas ja võimas. «Ebapraktiliste» kupeede seast on soovitav valida tagaistmeteta Mercedes AMG GT. Juhitavus ja vedrustus on nagu ralliautol. «Praktilise» kupee eelistaja võiks võtta tulevaks aastaks Aston Martin DB9 GT. Sõiduelamus on nagu põnevusfilmis, «praktilisus» tähendab tagaistete olemasolu. Suur inimene sinna istuma tikkuda ei tohiks.
Parimaid maastureid on kaks. Bentley Bentayga on maailma kiirein džiip, mis saavutab üle 300 kilomeetri tunnis. Ühtlasi kõige luksuslikum – sisu puha käsitsi õmmeldud jne. Tesla Model X, mis tuleval aastal lõpuks müügile tuleb, läbib ühe laadimisega 400 kilomeetrit ja kiirendab Bentaygast paremini.
Eksootiliste autode erilisim on Ferrari 488 GTB. Kiire kui nool ning natuke vähem janune kui eelkäijad ja enamik kaasmaalasi (15,6 liitrit 100 kilomeetrile linnas ja 11,7 maanteel).
Parim kabriolett on Bentley GT Speed. Väga raske (2858 kg), aga väga nobe. Ilus seest ja väljast. Kapoti all V12.
Parim «alternatiiv» on Tesla P90D. Kiirendab kui Lamborghini Huracan või McLaren 650S. Seest ruumikas ja kena nagu Mercedes. Ühe laadimisega läbib ligi 500 kilomeetrit (300 miili).
Kui kasutate sohvrit, soetage Bentley Mulsanne. Sest tagaistmel on äraütlemata uhke istuda ja nautida poleeritud puidust lahtikäivat lauakest, kuulates kallitest kõlaritest sulnist saundi. Sisu värvi ja materjali võite ise valida. Probleeme võib esineda väikeste esemete leidmisega põrandavaiba sügavusest.
Alla 40 aasta vanustele võiks meeldida kihutada uue Chevrolet Camaroga, keskeakriisi peaks aga leevendama Chevy Corvette Stingray.
Teisi Rollsi-mehi saaks kiiruskatsetel alandada sellise versiooniga nagu Rolls-Royce Wraith. 5,2 meetrit pikk. 2495 kilogrammi. Kuid kiirendab vingemalt kui Porsche 911.
Ja et mitte unustada mootorrattaid – esikoht läks jagamisele Ducati Scrambleri (stiilne ja kiire) ning külgkorviga Urali vahel. Külgkorviga Ural sõidab lumes, sõidab poris, sõidab liivas. Ja kaasa saab võtta parima sõbra. Inimese või koera. Tippkiirus pole kõrge (113 km/h) aga kriitikud kiidavad südantsoojendavat kogemust.