Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Eesti Energia soovib Narva karjääri kallurite mootorid ümber ehitada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
BelAz kallurid
BelAz kallurid Foto: Ants Liigus / PRNPM

Eesti Energia Kaevandused soovib efektiivsuse suurendamiseks Narva karjääris kasutatavate BelAZ kallurite mootorid ümber ehitada nii, et nendes saaks kütusena osaliselt kasutada maagaasi.

«2015. aastal toimusid Narva karjääris BelAZ kallurite mootori ümberehitamise katsetustööd, mille tulemusena oli plaanis kasutada kütusena veeldatud maagaasi,» ütles Eesti Energia pressiesindaja Kaarel Kuusk BNS-ile.

«Mootori stendikatsetused on tehtud ja olid positiivsed. Kalluri katsetusteni karjääris ei ole veel jõutud,» lisas Kuusk.

Kui palju ettevõte loodab ümberehitusega kütusekuludest kokku hoida, Kuusk ei öelnud.

Kuna antud kütuseliik ei olnud kajastatud 2011. aastal väljastatud välisõhu saasteloas, taotles ettevõte olemasoleva loa muutmist. «Lisaks sellele kasutasime 2015. aastal karjääris rohkem lõhkeaineid, seoses paljandustööde suurema mahuga, kui planeeriti, mis samuti peab saasteloas kajastuma,» ütles Kuusik.

Vastavalt saasteloale hakkavad kallurid sõitma kahel kütusel: 50 protsendi ulatuses diislikütusel ja 50 protsendi ulatuses veeldatud maagaasil. Kasutatav veeldatud maagaasi kogus on hinnanguliselt 650 tonni aastas.

Tagasi üles