Autoliidu Renault-Nissan tegevjuht Carlos Ghosn ütles Detroiti automessil, et ei usu, et Tesla Motors suudaks isesõitvad autod konkurentidest varem tänavatele tuua, vahendab Autocar.
Renault-Nissani juht kritiseeris teravalt Tesla lubadusi
Tesla Motorsi tegevjuht Elon Musk ennustas eilses ettevõtte autopiloodi süsteemi uuendusi puudutavas pressiteates, et esimene Tesla suudab iseseisvalt USAle tiiru peale teha juba järgmise 2-3 aasta jooksul.
Ghosn oli Muski väidet Detroiti automessil kommenteerides üsna kriitiline, kuna ta on kindel, et täisautonoomsed autod jõuavad tarbijateni palju hiljem.
«Ma mõistan, et käimas on turundussõda, tehakse palju avaldusi, see on arusaadav, kõik tahavad sellest osa saada,» ütles Ghosn ajakirjanikele. «Samal ajal tuleks ikkagi hinnata seda, mis reaalselt turul olemas on.»
Renault-Nissani juht ei soovinud muuta oma hinnangut, et esimene isejuhtiv Nissan vurab tänavatel alles nelja aasta pärast.
«Tegelikult on probleem üsna komplitseeritud: mis on üldse autonoomne auto?,» küsis ta. «Kui see tähendab oskust sõita maanteel ühes reas või isegi rida vahetada, siis jah, see võib teoks saada juba käesoleval või järgmisel aastal. Kuid, kui me räägime linnasõidust, kus on ristmikud ja auto peab pidevalt langetama keerulisi otsuseid, siis ausalt öeldes ma ei usu, et selline tehnoloogia oleks enne 2020. aastat valmis. Kui sa räägid isesõitvatest autodest Palo Alto (Silicon Valley tehnoloogiakeskus, kus asub ka Tesla Motorsi peakontor, toim) kontekstis, siis see ei ole sama, kui rääkida muust planeedist,» selgitas Ghosn.
Renault-Nissani juhi sõnul ei soovi autoliit, et tarbija lihtsalt ostaks nende auto, vaid tahab, et seda oleks võimalik tal ka täie potentsiaaliga kasutada.
«Kui meil on olemas tehnoloogia, kuid kohalikud seadused ei luba sul lasta käsi roolist lahti ning teed silmist, siis see tehnoloogia on küll väga tore, kuid ei anna mitte mingeid eeliseid. Autonoomse auto eeliseks on ühendatud auto, mis lubab sul sõidu ajal tegeleda muude tegevustega nagu näiteks videokonverentsides osalemine.»