BMW peadisainer Adrian Van Hooydonk rääkis Business Insiderile antud intervjuus, et tulevikuautode puhul toimuvad kõik tehnoloogilised protsessid sõitjate jaoks varjatult.
BMW peadisainer: järgmine samm on tehnoloogia nähtamatuks muutmine
«Järgmiseks tehnoloogiaarenduse sammuks on tehnoloogia pealispinnalt ära kaotamine,» ütles Van Hooydonk. Näiteks elektroonikamessil esitletud kontseptauto BMW i Vision Future Interaction puhul ei ole nähtaval ühtegi nuppu ega lülitit, kuid samal ajal toimib taustal väga keerukas tehnoloogia, mis võimaldab auto lülitivaba kontrollimist.
Tänapäeval on autod tehnoloogiat täis tuubitud ning kõik kellad ja viled on juhtidele ja kaassõitjate jaoks esile tõstetud. Van Hooydonki sõnul on tulevikueesmärgiks aga disaini ja tehnoloogia sujuvam integreerimine.
«Näiteks on Visioni kontseptile loodud puutetundlik nahast pind. Kasutaja jaoks näeb see välja nagu iga teine nahaga kaetud osa interjöörist, kuid tegelikult on teatud alale naha alla integreeritud puutetundlik plaat.»
«Ma usun, et me oleme jõudmas aega, mil tehnoloogia on tõeliselt autode disaini integreeritud,» lisas disainer. «See on nii sujuv, et sa ei näe seda, vaid lihtsalt kasutad seda.»
Van Hooydonk märkis, et interneti- ja tehnoloogiatööstusel on autotööstusele üha suurem mõju.
«Elektroonikatööstuses on inimesed harjunud, et toote loomiseks kulub 2-3 aastat, autotööstuses on see aeg aga pikem, tavaliselt 7-8 aastat.»
Seetõttu on autotootjatel olnud raske tooteinnovatsioonis maailma juhtivate tehnoloogiaettevõtetega sammu pidada.
«Nüüd peame me üksteisest lahutama riistvara ja tarkvara elutsüklid, pakkudes tarbijatele võimalusi nagu kaablita tarkvarauuendused,» lisas ta. «Kohe, kui me sellega hakkama saame, asutme me elektroonikatööstusega sama sammu.»