Mercedes-Benz tutvustas äsja uusimate tehnoloogiasaavutustega varustatud E-klassi, kirjutab Autoweek.
Mercedese uus E-klass kaitseb sõidukis viibijate kuulmekilesid
Kümnenda generatsiooni E-klassi tutvustati tegelikult juba möödunud nädala pühapäeval ehk enne täna alanud Detroidi automessi. Uus E-klass on eelkäijast mõõtudelt veidi suurem ning sellel on kaheliitrine neljasilindriline mootor, mille võimsuse laeks on 241 hobujõudu.
Sõiduki autonoomse juhtimise võimalused peaks tegema sektori pioneeri Google´i üsna närviliseks. Nimelt on autot ostes võimalik valida ka juhiabipakett, kuhu on lisatud mitmed uudsed teenused. Näiteks pakub E-klass autopiloodil kulgemise võimalust, olles samas ohu korral võimeline iseseisvalt tegema automaatseid vältimismanöövreid ja pidurdusi.
Drive Pilot nimeline poolautonoomne juhtimisteenus kasutab püsikiirusehoidjasüsteemi Distronic, mille abil suudab auto ümbritseval liiklusel silma peal hoida ning pidada sõidukite vahel ohutut distantsi, seda autotootja väitel ka kiirusel 200 km/h. Samuti oskab Drive Pilot iseseisvalt sõidurida vahetada, kui juht annab selleks suunatulega märku. Autot on võimalik ka nutirakenduse abil parkida ja garaažist välja sõidutada, samuti suudab see suhelda ja infot vahetada teiste vastavaid süsteeme omavate sõidukitega.
Uuel E-klassil on ka veidramaid tehnoloogilisi lisasid. Näiteks on olemas standardvarustuses Pre-Safe Sound süsteem, mis aitab vähendada õnnetuse korral sõidukis viibivate inimeste kõrvavigastusi.
Süsteem põhineb inimese sisekõrva kaitserefleksil (nn stapediuse refleks). Kuna kõrvavigastused on liiklusõnnetuste puhul üsna laialt levinud, üritab uus Pre-Safe Sound seda ennetada, saates hetk enne potentsiaalset õnnetust auto kõlarite kaudu vastava signaali, mis viib inimeste kõrva kuulmekile automaatselt kaitseseisundisse.