Vaata, kui palju vigu tegid Californias testitud Google´i ja Tesla isesõitvad autod

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Google´i isesõitva auto prototüüp
Google´i isesõitva auto prototüüp Foto: ELIJAH NOUVELAGE/REUTERS

California osariik avalikustas oma teedel isesõitvaid autosid testivate ettevõtete vearaportid. Teiste hulgas olid kohustatud oma andmed saatma ka Google ja Tesla, kirjutab Ars Technica.

Kui ettevõte soovib California teedel oma isesõitvaid autosid testida, tuleb sel igal aastal saata osariigile vastav raport, mille ühe osana tuleb mainida ka juhtumeid, mil inimjuht on olnud sunnitud autonoomse režiimi ajal mingil põhjusel rooli haarama ja juhtimise üle võtma.

Eelmise aasta kohta saatsid osariigi liiklusregistrile vastavad aruanded Bosch, Delphi, Google, Nissan, Mercedes-Benz, Tesla ja Volkswagen.

Kõige rohkem on Californias oma sõidukeid testinud Google, mille isesõitvad autod on seljataha jätnud kokku juba 424 000 miili (682 361 km). Nende läbimise ajal on inimjuht pidanud rooli haarama 341 korral.

Nissani isejuhtivad autod on Californias läbinud 1485 miili (2390 km) ning suuremaid vigu registreeriti 106 korral.

Delphi kahe autonoomset sõiduki arvele jäi osariigi avalikel teedel 16 602 (26718 km) miili ning inimene pidi juhtimise enda kätte võtma 405 korral.

Tesla ja Bosch väitsid oma raportites, et inimjuhid ei ole pidanud isejuhtiva sõiduki testimisel veel kordagi tõsiselt sekkuma. Mercedes-Benz ning Volkswagen ei soovinud oma aruannetes mingeid täpsemaid numbreid välja tuua.

Ka avalikustatud andmed ei ole päris täpselt võrreldavad. Näiteks Google, mis tegi omal ajal Californias raportite saatmist kohustava seaduse vastu kõva lobitööd, on tunnistanud, et tegelikult on inimjuhid rooli haaranud autonoomses režiimis tuhandeid kordi, aruandes kajastuvad aga ainult need korrad, millal auto ei oleks enam ise ohutu liiklemisega hakkama saanud. Samas näiteks Delphi on oma raportis piinliku täpsusega kirjeldanud iga sekkumise põhjuseid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles