Volkswageni juht diisliskandaalist: me ei valetanud, tegu oli hoopis tehnilise probleemiga

Volkswageni tegevjuht Matthias Müller

FOTO: Michael Sohn/AP

Volkswageni tegevjuht Mathias Müller ütles peale Detroidi automessi pressikonverentsi USA meediakanalile NPR antud intervjuus, et autokontserni diisliskandaali põhjused olid tehnilist laadi ning tegu ei olnud pettusega.

NPRi ajakirjanik oli üllatunud, et Müller ei leidnud pressikonverentsil, et Volkswageni diiselmootoriga autode emissiooninäitajate USA seadustega vastavusse viimine reaalseid näitajaid võltsiva tarkvara abil oleks olnud eetiline probleem.

Müller aga jäi oma sõnade juurde, leides, et tegu oli tehnilise apsakaga.

«Ausalt öeldes, tegu oli tõesti tehnilise probleemiga. Me ei saanud USA seadustest õigesti aru. Meie inseneridel olid ette antud teatud eesmärgid ning nad lahendasid selle probleemi ning täitsid need eesmärgid tarkvara abil, mis ei olnud USA seadustega kooskõlas. Selles seisneb asi. Ma ei mõista, miks sa väidad, et tegu on eetilise probleemiga.»

Ajakirjanik selgitas vastuses, et Volkswagen oli enne pettuse avalikukstulekut teadlikult USA regulaatoritele valetanud.

«Me ei valetanud, me ei saanud lihtsalt küsimusest alguses õigesti aru. Ja siis me tegime 2014. aastast peale tööd, et seda probleemi lahendada,» väitis Müller oma vastuses.

Volkswagen on varasemalt tunnistanud, et installeeris mõnedele diiselmudelitele tarkvara, mille abil oli autodel võimalik nii USA, kui ka mitmete teiste riikide ametlikest emissioonitestidest läbi saada. Tegelikkuses olid sõidukite vastavad heitgaasinäitajad aga lubatud normidest pea 40 korda kõrgemal tasemel.

Jaanuari alguses esitas USA justiitsministeerium Volkswageni vastu tsiviilhagi, milles süüdistatakse Saksamaa autotootjat neljas seaduserikkumises, mille potentsiaalsed karistused ulatuvad kokku 80 miljardi dollarini, kirjutas Bloomberg.

VW brändi juht Herbert Diess ütles eelmise nädala teisipäeval meediale, et ta on kindel, et Saksa autotootja jõuab USA võimudega kokkuleppele, millega viiakse pea 500 000 diiselmootoriga sõidukit kohalike emissiooniseadustega vastavusse. VWi juht Müller kohtub käesoleval nädalal USA vastavate ametkondade esindajatega, et arutada võimalusi probleemi lahendamiseks.

Kokku on Volkswagen emissiooninäitajaid võltsinud vähemalt 11 miljonil autol.

Tagasi üles