USA keskkonnaametnikud teatasid peale Volkswageni tegevjuhi Matthias Mülleriga kohtumist, et ühtegi kokkulepet, kuidas viia 600 000 diiselmootoriga sõiduki heitgaasinäitajad riigi seadustega vastavusse, ei sõlmitud, kirjutab Reuters.
Skandaalidest räsitud Volkswagen ei saavutanud USA võimudega kokkulepet
USA keskkonnakaitseagentuuri (EPA) kõneisik ütles peale Mülleri ning agentuuri juhi Gina McCarthy tund aega kestnud kohtumist tehtud avalduses, et agentuur «hindas vestlust», kuid kokkuleppeid ei sündinud.
«Me teeme jätkuvalt tööd lahenduseni jõudmiseks,» lisas ta.
Ei Volkswagen ega EPA ei soovinud Reutersile kommenteerida, kas ja millised ettepanekud lauale käidi ning kuidas need agentuuri poolt vastu võeti.
Kohtumine toimus vaid päev peale seda, kui California osariik lükkas tagasi Volkswageni detsembris välja pakutud kava sõidukite heitgaaside normidesse viimiseks, nimetades seda «ebaadekvaatseks» ning liiga palju aega nõudvaks. Mõlema hinnanguga nõustus ka EPA.
Müller lahkus peale kohtumist agentuurist ilma ühtegi kommentaari jagamata.
Hiljem saatis Volkswagen ametliku pressiteate, milles tänas McCarthy´t kohtumisele pühendatud aja eest ning lubas ka tulevikuks probleemi lahendamiseks täielikku koostööd.
Ei ole teada, mil määral mõjutas kohtumise kulgu Mülleri Detroidi automessil USA meediakanalile NPR antud intervjuu, kus ta väitis, et Volkswagen ei ole kunagi tegelenud valetamise või petmisega ning kogu diisliskandaali põhjused on hoopis tehnilist laadi.
«Ausalt öeldes, tegu oli tõesti tehnilise probleemiga. Me ei saanud USA seadustest õigesti aru. Meie inseneridel olid ette antud teatud eesmärgid ning nad lahendasid selle probleemi ning täitsid need eesmärgid tarkvara abil, mis ei olnud USA seadustega kooskõlas. Selles seisneb asi. Ma ei mõista, miks sa väidad, et tegu on eetilise probleemiga,» ütles Müller NPRi ajakirjanikule.
Eetiliste probleemide eitamine tekitas USA avalikkuses suurt pahameelt ning oli üllatav ka autokontserni tipptöötajatele.
Volkswageni nõukogule lähedalseisev, anonüümseks jääda soovinud isik ütles Reutersile, et Mülleri kommentaarid töötavad lahenduse leidmisele selgelt vastu ning tegevjuht ei oleks kunagi tohtinud selliseid asju väita.
Volkswagen saatis peale Mülleri intervjuu avalikuks saamist välja pressiteate, kus väideti, et tegu oli sõnastusveaga, kuna tegevjuhi emakeeleks ei ole inglise keel.
Volkswageni emissiooniskandaal sai alguse eelmise aasta teisel poolel, mil autotootja oli sunnitud tunnistama, et installeeris mõnedele diiselmudelitele tarkvara, mille abil oli autodel võimalik nii USA, kui ka mitmete teiste riikide ametlikest emissioonitestidest läbi saada. Tegelikkuses olid sõidukite vastavad heitgaasinäitajad aga lubatud normidest pea 40 korda kõrgemal tasemel.
Jaanuari alguses esitas USA justiitsministeerium Volkswageni vastu tsiviilhagi, milles süüdistatakse Saksamaa autotootjat neljas seaduserikkumises, mille potentsiaalsed karistused ulatuvad kokku 80 miljardi dollarini, kirjutas Bloomberg.
Kokku on Volkswagen emissiooninäitajaid üle maailma võltsinud vähemalt 11 miljonil autol.