Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Minister: Renault´ ei ole heitgaasinäitajaid võltsinud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Ségolène Royal
Ségolène Royal Foto: SCANPIX

Prantsusmaa energeetikaminister Ségolène Royal kinnitas ajakirjandusele, et Renault´ autode testimisel ei ole leitud ühtegi viidet heitgaasinäitajate võltsimisele, kirjutab Auto Express.

AFP teatel otsisid Prantsuse majandusministeeriumi pettuste osakonna töötajad eelmisel nädalal läbi mitu Renault' kontorit, mis tegelevad testimise standardite ja mootorite klassifitseerimisega. Kuna eile avalikuks saanud uudis tekitas aktsionärides kabuhirmu, et Renault´ on sarnaselt Volkswagenile tegelenud oma emissiooninäitajate võltsimisega, kukkus autotootja aktsia börsil kivina, pühkides Renault´ väärtusest pea viis miljardit eurot. Prantsuse riik omab ettevõttes 20protsendist osalust.

Royal kinnitas, et muretsemiseks ei ole siiski põhjust.

«Renault´ ei ole tegelenud pettusega. Aktsionärid ja töötajad võivad olla rahulikud,» ütles ta, lisades, et teiste tootjate autode puhul on siiski avastatud CO2 ja NOx tasemete puhul lubatud piiride ületamist.

Peugeot, Citroeni ja DSi emafirma PSA tegi eile spetsiaalse pressiavalduse, kus väitis, et nende sõidukite emissiooninäitajatest pole mingeid anomaaliaid avastatud.

Renault´ tegi eile samuti pressiavalduse, kus selgitas, et on teinud koostööd Prantsuse valitsusametnikega, kes testivad riigis kokku 100 erineva auto emissiooninäitajaid. Vastavalt turuosale kannavad 25 neist Renault´ märki.

Testide eesmärgiks on kindlustada seda, et lisaks Volkswagenile ei ole ükski teine autotootja tegelenud heitgaasinäitajate võltsimisega. Väidetavalt on testide käigus lubatust kõrgemaid näitajaid mõõdetud aga juba rohkem kui ühe autotootja sõidukitel.

Volkswageni emissiooniskandaal sai alguse eelmise aasta teisel poolel, mil autotootja oli sunnitud tunnistama, et installeeris mõnedele diiselmudelitele tarkvara, mille abil oli autodel võimalik nii USA, kui ka mitmete teiste riikide ametlikest emissioonitestidest läbi saada. Tegelikkuses olid sõidukite vastavad heitgaasinäitajad aga lubatud normidest pea 40 korda kõrgemal tasemel.

Tagasi üles