Hiina nutiseadmete tootja Xiaomi ei suutnud eelmisel aastal täita ka juba korra vähendatud eesmärki ehk jõuda 80 miljoni nutitelefoni müügini, kirjutab TechCrunch.
Xiaomi põrus mullu nutitelefoniturul
Xiaomi oli algselt oma 2015. aasta ametlikuks eesmärgiks seadnud 100 miljoni nutitelefoni müügi. Aasta edenedes kahandati seda 20 miljoni seadme võrra, kuid ka 80 miljoni nutitelefoni piir jäi ettevõttele mullu püüdmatuks.
Xiaomi ei soovinud oma eelmise aasta täpseid müüginumbreid avalikustada, väites pressiteates, et müüs mullu kokku «üle 70 miljoni nutitelefoni». Võrreldes 2014. aasta 61 miljoni seadmega tähendab see küll vähemalt 15 protsendi suurust kasvu, kuid jääb ettevõtte enda ootustele selgelt alla.
Võimalikule põrumisele vihjas Bloomberg oma allikatele toetudes juba novembris, kirjutades, et ettevõte oli üheksa kuuga müünud vaid 53 miljonit nutitelefoni.
Globaalsel nutitelefoniturul hoidis Xiaomi veel paar aastat tagasi erinevate uuringufirmade andmetel lausa kolmandat kohta, nüüdseks on aga taandutud viiendale-kuuendale kohale. Eelmisel aastal tegi suure hüppe kodumaine konkurent Huawei, millest sai esimene Hiina tootja, mis on aasta jooksul müünud üle 100 miljoni nutitelefoni.
Xiaomi tulemused on rahutuks teinud ka investorid ning suure tõenäosusega hinnatakse järgmises rahastusvoorus ettevõtte väärtus praeguselt 45 miljardilt dollarilt selgelt alla.