Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ameeriklased on elektriautodele selja keeranud

Tesla S FOTO: Reuters

Kuigi Barack Obama käis 2008. aastal esimest korda USA presidendiks saades välja suurejoonelise kava, mille kohaselt oleks 2015. aastaks pidanud riigi teedel vurama miljon elektriautot, kukkus see plaan kolinal läbi, kirjutab Reuters.

Peale ülemaailmset finantskriisi on USA valitsus pumbanud elektriautode sektorisse subsiidiumide näol miljardeid dollareid. Nagu statistika näitab, ei ole lõpptarbijad paraku siiski elektriautodest eriliselt vaimustunud.

Obama miljoni elektriauto eesmärk pole isegi nägemisulatuses - seni on müüdud vaid 400 000 sõidukit. Seejuures langes elektriautode müük eelmisel aastal tunamullusega võrreldes 6 protsenti 115 000 sõidukile, olenemata sellest, et turul on üle 30 mudeli, mida müüakse tihti suurte allahindlustega.

Hoolimata vähesest huvist on autotootjad ka edaspidi panustamas keskkonnasõbralikematele sõidukitele. Eelmisel nädalal toimunud Detroiti automessil tutvustas General Motors uut elektrilist Bolti, Ford uut Fusioni(Mondeot) ning Fiat Chrysler avalikustas oma esimese pistikhübriidi Pacifica.

Üks oluline põhjus, miks elektriautod ei ole USAs suutnud kanda kinnitada, on madal kütusehind. Kui 2008. aastal maksis bensiin 4 dollarit galloni (3,79 liitrit) kohta, siis tänaseks on see langenud pea kaks korda.

«Elektriautosid on keeruline müüa, kui samal ajal maksab gallon vaid 2 dollarit,» selgitas Fordi tegevjuht Mark Fields eelmisel nädalal Detroidi automessil.

USAs müüdi mullu kokku 17,4 miljonit autot, elektriautode osa jäi sellest alla protsendi.

Samuti langesid mullu järsult hübriidide nagu Toyota Prius müüginumbrid. Kokku müüdi neid 2015. aastal USAs vaid 384 000 ehk 15 protsenti vähem kui tunamullu. Kõigi sõidukite müügist moodustas hübriidide segment vaid 2,2 protsenti.

Tagasi üles
Back