Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Volkswagen jätab miljonid petetud Euroopa autoomanikud pika ninaga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Volkswageni logo
Volkswageni logo Foto: SCANPIX

Kuigi mullu diiselmootorite heitgaasinäitajate võltsimisega vahele jäänud autokontsern Volkswagen avalikustas USAs petetud autoomanikele mõeldud hüvituspaketi juba novembris, ei ole Euroopa turu jaoks sarnast lahendust veel välja käidud, kirjutab Autoweek.

Eelmise aasta novembris avalikustas Volkswagen nn «hea tahte paketi», mis oli mõeldud 482 000 USA autoomaniku tarbeks, kelle diiselmootoriga autode heitgaasinäitajaid oli autotootja vastava tarkvara abil võltsinud. Paketis sisaldus näiteks 500 dollari suurune kinkekaart ning lai lisateenuste valik – näiteks kui mõni auto peaks järgmise kolme aasta jooksul mingil põhjusel teele jääma, pakub autotootja enda kulu ja kirjadega 24h äravedamisteenust. Volkswageni sõnul on vastavad kinkekaardid ja lojaalsusprogrammid jõudnud juba 130 000 USA kliendini.

Euroopas, kus võltsitud näitajatega autode arv on kümneid kordi suurem, on kontsern üritanud vastutusest kõrvale hiilida.

Veel eelmise aasta detsembris toimunud pressikonverentsil kinnitas Volkswageni tegevjuht Matthias Müller, et ettevõte teeb tööd selle kallal, et pakkuda kõigile autoomanikele, kelle sõidukite heitgaasinäitajaid ettevõte võltsis, atraktiivset hüvituspaketti.

«Me võime seda nimetada autode väärtuse kahandamise eest tasutavaks kompensatsiooniks,» ütles Müller toona.

Jaanuari alguses kinnitas kontsern aga ametlikult, et näiteks Briti autoomanikud võivad hüvitustest suu puhtaks pühkida.

«Kompensatsioone ei maksta. Kõik märgid näitavad, et (heitgaaside võltsimine, toim) ei ole mõjutanud autode jääkväärtust,» ütles Volkswageni kõneisik Auto Expressile. Tema sõnul on hüvitamisega seotud segadust tekitanud tõlkevead.

Volkswageni Briti üksuse juht Paul Willis ütles Briti keskkonnakomisjonis peetud ettekandes, et selleks, et maksta kompensatsioone, peab kõigepealt olema ka tekitatud mingi kahju.

«Praegu ma ei näe, et me oleks kahju tekitanud. Meie inseneride sõnul ei ole muutunud  ei autode sõidumugavus ega kütusekulu,» väitis Willis. «Seega seisnab ainuke küsimus autode jääkväärtuses. Mina ei ole hetkel näinud ühtegi selget tõendit, mis viitaks autode jääkväärtuse vähenemisele. Seega, kui ma ütlen, et pole mingit kahju, siis pole ka vajadust kompensatsioonide järele,» väitis Willis.

Euroopa Liidu ametkonnad ei ole autotootja sellise suhtumisega rahul. Reutersi andmetel esitas Euroopa Liidu siseturuvolinik Elzbieta Bienkowska Volkswageni tegevjuhile Matthias Müllerile nõudmise, et Euroopa Liidu petetud autoomanikud saaksid sama hüvituspaketi nagu nende USA saatusekaaslased.

«Ma soovin, et sa kaaluksid oma kompensatsioone puudutava hoiaku muutmist ning selgitaks, milliseid kompensatsioone on võimalik ka Euroopa tarbijatele pakkuda,» kirjutas Bienkowska Müllerile saadetud kirjas, millele Reutersi ajakirjanikel oli võimalik pilk peale heita.

Kokku võltsis Volkswagen tarkvara abil 11 miljoni sõiduki heitgaasinäitajaid, 8,5 miljonit neist müüdi Euroopas VW, Audi, Škoda, ja SEATi brändide alt.

Tagasi üles