Eestis tegutsevate kodutehnika ja digikaupade müüjate kinnitusel on sel aastal hüppeliselt kasvanud toodete müük e-poodide vahendusel.
Tehnika soetamine e-poodidest on hüppeliselt kasvanud
OnOff Eesti e-kaubanduse ja interneti valdkonna müügijuht Peeter Morna märkis, et kui möödunud aastatel kasvas OnOffi e-poe käive stabiilselt, siis 2010. aasta käive on võrreldes eelmise aastaga kasvanud viis korda.
«Inimesed on rohkem hakanud hindama ostmise mugavust oma koduseinte vahelt. Lisaks pakume paljudele toodetele üsnagi suuri hinnasoodustusi võrreldes meie poehindadega ning ka tasuta kohalevedu üle Eesti,» ütles Morna.
Klick tehnikapoodide juhataja Marko Kalve sõnul on ka nende e-poe läbimüük eelmise aastaga võrreldes kasvanud 30-40 protsenti.
Palju tehakse tema sõnul internetis tehnika soetamisel just liisinglepinguid, kuna see on tarbijate jaoks kõige mugavam võimalus.
Samas tõdes Kalve, et kuigi ettevõtte e-poe käive on kasvanud, sooritavad tarbijad enamus oste siiski tavakauplustes.
«Eesti eripära on see, et poode ja kaubanduskeskusi jagub igale poole. Internetis vaadatakse toode valmis ja minnakse siis tavakauplusesse ostma,» selgitas Kalve.
Peeter Morna meenutas, et mõne aasta eest leidsid Eestis seoses e-poodidega aset mitmed skandaalid, mis peaaegu hävitasid usalduse ka teiste e-poodide vastu. Nüüd on aga näha taas ostjate arvu suurt kasvu.
«Loomulikult on Eesti inimene eelkõige siiski harjunud oma käega katsudes ja toodet silmaga uurides jõudma ostu suhtes otsusele ning e-pood mängib olulist rolli infokanalina
OnOffi veebipoes jäävad Morna sõnul kaupade lõikes inimeste ostusoovid väga laia vahemikku, kuid kui arvesse võtta müüdud toodete käivet, on sel aastal enim ostetud sülearvuteid, telereid ja pesumasinaid.