Itaalia sportautode bränd Maserati on sunnitud rangetesse emissioonipiiridesse mahtumiseks looma oma populaarsematest autodest pistikhübriidversioonid, kirjutab Autocar.
Maserati hakkab vastu tahtmist elektriautosid tootma
Fiati omanduses ettevõte on tuntud oma vaenuliku suhtumise poolest elektriautodesse. Tegevjuht Harald Wester väitis paar aastat tagasi, et elektriautod on «mõttetus», tuues välja enda poolt kogutud statistika, mille järgi on elektriautode tootmine, neile elektri tootmine ning sõidukite hilisem ümbertöötlemine keskkonnale uute, säästlikumate sisepõlemismootoriga autodega võrreldes palju kahjulikum.
«Kui me tahame realistlikku lahendust, siis vastavad ametkonnad peaks olema emissioonide arvutamisel ausamad. Elektriautod ei ole lahendus.»
Mõned aastad hiljem on Maserati sunnitud 2020. aastaks emissiooninäitajate piiridesse mahtumiseks tutvustama oma tuntud mudelite Quattroporte, GranTurismo, GranCabrio ja Ghibli pistikhübriidversioone. Praegu teadaolevalt jääb vaid Alfieri elektrimootorita variandita. Ka uue linnamaasturi Levante valikusse lisatakse hübriidversioon.
Kuigi Maserati on pidanud reeglitele alluma, on autotootjal käsi selja taga rusikasse surutud.
«Me pidime seda tegema - nii see lihtsalt on. Mõnes riigis on need subsideeritud ning seal on need ilmselt edukamad, teistes mitte, kuid valitsuste ja klientide poolt on nõudlus olemas,» ütles Maserati Euroopa üksuse juht Giulio Pastore.
«Mida ma saan lubada, on see, et me loome autodest elektrimootoriga versioonid ainult juhul, kui nende võimekus sellega ei vähene. Kui me peame sellega seoses mingeid ohverdusi tegema, siis me loobume.»