Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Uber teab, millal juhid kiirust ületavad või äkkpidurdusi teevad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Uberi logo
Uberi logo Foto: SHANNON STAPLETON/REUTERS

Transpordivahendusrakendus Uber suudab nutitelefonide vahendusel teha selgeks, kas nende teenuseid pakkuvad juhid on kiirust ületanud või äkkpidurdusi teinud, kirjutab The Verge.

Uber alustas Hiinas oma juhtide jälgimist GPS kordinaatide vahendusel umbes kuus kuud tagasi. Alguses oli selle eesmärgiks välja selgitada, millised Uberi juhid võtsid osa Ida-Hiinas Hangzhous toimunud protestidest. Kuigi tegu pidi olema erakordse juhtumiga, on ettevõte hakanud vaikselt osasid juhte oma uue pilootprogrammi käigus edasi jälgima.

Nimelt, kui kliendid kaebavad mõne juhi kiiruseületuste või äkkpidurduste üle, on ettevõttel võimalik selgeks teha, kas need väited vastavad tõele ning vajadusel vajalikke abinõusid rakendada.

«Telefonides olevad güromeetrid suudavad mõõta isegi väikeseid liikumisi ning GPS ja kiirendusmõõturid näitavad, kui tihti sõiduk peatub ning sõitu alustab; samuti on nende võimalik mõõta selle keskmist kiirust,» selgitas Uberi turvajuht Joe Sullivan. «Kui reisija esitab kaebuse, mille järgi juht kiirendas liiga kiiresti ja pidurdas liiga järsult, saame me kogu sõidust vastavaid andmeid analüüsides üsna täpse ülevaate.»

Sullivani sõnul kasutatakse neid andmeid reisijate turvalisuse suurendamiseks ning riskialtide juhtide distsiplineerimiseks.

«Näiteks, kui Uber näeb, et juhid liigutavad oma telefoni autos liiga palju, pakub ettevõte neile ohutuse huvides telefonihoidikut. Samuti hakatakse kärpima pidevalt kiirust ületavate juhtide «entusiasmi»,» ütles ettevõtte turvajuht.

Tagasi üles