Audi esitles A6 uut mudelit

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Esmakordselt ametlikel fotodel näidatud täiesti uus Audi A6 jõuab müügile 2011. aasta algupoolel, vahendab Whatcar.ee.


Konkurentsitihedas kõrgemas keskklassis loodab Audi läbi lüüa kõrgtehnoloogia, rikkaliku varustuse, esmaklassiliste viimistlusmaterjalide ja tippklassist säästlikkusega.

Uus A6 peab hoidma eelkäija poolt mitmetel arenevatel turgudel saavutatud positsiooni ning suurendama turuosa Euroopa ja Põhja-Ameerika turgudel.

Audi poolt «maailma edukaimaks kõrgema keskklassi sedaaniks» nimetatud A6 on müünud end maailmas rohkem kui Mercedes-Benzi E-klass ja BMW 5. seeria.

Peab küll ütlema, et liidrikoha aitas peamiselt saavutada Hiina turu jaoks kavandatud ja seal kokkumonteeritav pika telgede vahega versioon.

Kuid uustulnuk peab Audi plaanide järgi ületama rivaalide müügiarvud ka USAs, Saksamaal ja Ühendkuningriigis.

Lõpuks ometi katkestati mudelite pideva kasvamise komme. Uus A6 on eelkäijast veidi lühem ning madalam. Laius siiski kasvas. Tänu Audi MLP-autopõhja kasutamisele kasvas ka telgede vahe, kuid kahanes eesmine ülend.

Esisilda aitab ettepoole nihutada esmakordselt A4/A5 juures kasutatud jõuülekande skeem, kus diferentsiaal asub vahetult mootori taga.

Nii saab esiveolise pikimootoriga auto ebaproportsionaalsust tublisti mahendada ja kaalujaotust parandada. Kabiinis aga annab uus autopõhi suurema jalaruumi.

Kuigi varustatud suurema hulga elektrooniliste abi- ja mugavusseadmetega, on uus A6 eelkäijast ometi 80 kilogrammi kergem.

Kere kandesõrestikus kasutatakse nüüd 20 protsenti rohkem alumiiniumisulameid, mis sarnase teraskerega aitas kaalus võita 15 protsenti. Kergmetallist valmistatakse ka uue auto poritiivad, uksed, mootori- ja pakiruumi luugid ning kaitserauad.

Esialgu kuulub valikusse viis jõuallikat võimsustega 177 kuni 300 hobujõudu. Ottomootoritest on esialgu esindatud kuuesilindrilised V-mootorid: vabalthingav 2,8-liitrine (204 hobujõudu) ning kompressoriga 3.0 TFSI (300 hobujõudu).

Diislite rida alustab neljasilindriline 2.0 TDI (177 hobujõudu), järgnevad kuuesilindrilise kolmeliitrise jõuallika kaks versiooni võimsustega 204 ja 245 hobujõudu.

Kaheliitrine diiselmootor kiirendab vähemalt 1575-kilose tühimassiga A6 sajakilomeetrise tunnikiiruseni 8,7 sekundiga, kulutades 100 kilomeetrile keskmiselt 4,9 liitrit kütust.

Jõuülekandes kasutatakse nii käsitsilülitatavaid käigukaste, multitronic-variaatorkaste kui topeltsiduriga S tronic-kaste.

Neljasilindrilise mootori juurde kuulub esivedu, kuuesilindrilised aga saavad nelikveo versioonist sõltuvalt kas põhi- või lisavarustuses.

2012. aastal on Audil kavas tootma hakata A6 hübriidversiooni, kuid selle kütusekulu – 6,2 liitrit sajale kilomeetrile – ei anna rohelistele põhjust liigseks rõõmustamiseks.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles