Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Uus VW Passat: sõidurõõmu tõeline etalon

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raigo Neudorf
Copy

Uue, seitsmenda põlvkonna mudeli saabumisega täitub VW Passatil juba 37 eluaastat, kirjutab Whatcar.ee.


Kui mõelda, milline auto veel saaks sellise eaga hoobelda, siis ega nn rahvaautode seas väga ühtegi teist nime ei meenugi. Kui Mini, Beetle, Fiat 500 ja muud taolised reinkarnatsioonid välja jätta. Isegi legendaarne Golf on Passatist aasta jagu noorem.

Vaid «englishmanide» klassika Jaguar toodab oma XJ juba 42 aastat järjest sama nime all, kuid isegi Land Rover Defender, mida võiks pealtnäha pidada maailma kõige vanemaks autoks, sai oma praeguse nime alles paarkümmend aastat tagasi.

Nii, et eks see ole üks põhjus, miks Passat on Eestis kõige populaarsem auto.

Sõiduomadused klass omaette

Igatahes on selge, et 37 aasta ja kuue põlvkonna jooksul on Passati tootjad õppinud nii mõndagi. Ning kui VW esindus Eestis reklaamib uut Passatit kui sõidurõõmu etaloni, siis ausalt öeldes enam tabavamat väljendit selle kohta ei leia ka.

Passati seitsmes põlvkond on tõepoolest auto, mille roolist on raske lahkuda. Kõik töötab niivõrd perfektselt, et üsna raske oleks midagi paremat ette kujutada.

Mis häiris?

Passati puhul on miinustest rääkida sama, kui rääkida imepisikesest kohviplekist rinnaesisel. Kui see plekk on määrdunud tööriietel, ei pane mitte keegi seda tähele. Kui see on aga valgel pluusil, torkab see kohe silma.

Ehk need miinused, millest me Passati puhul räägime, ei oleks enamiku teiste autode puhul üldse nähtavad ja mõne puhul oleks need suisa plussiks. Kuna Passati terviklikkus on aga sedavõrd stiilipuhas, siis märkad ka kõige pisemaid nüansse.

Üks asi, mis mind veidi häiris, oli juhiistme asend.

Mul polnud kahjuks võimalust võrrelda seda eelmise mudeliga, kuid olles ise igapäevaselt harjunud sõitma VW-Audi grupi autoga, siis uude Passatisse istudes tekkis mul kohe tahtmine istet veidi allapoole lasta.

Aga ei saanud. Sellist tunnet ei ole mul kunagi varem ühegi teise sama grupi autoga sõites tekkinud.

Seevastu pikisuunas sai istet nihutada nii, et kui ma lasin istme täiesti taha, ei küündinud isegi mu väljasirutatud sõrmeotsad enam roolini. See peab ikka eriline korvpallur olema, kelle jaoks selline asend välja on mõeldud.

Teine asi, mis ei ole tegelikult üldse mitte miinus, on tema vedrustuse suhteline jäikus.

Suhteline selles mõttes, et tegemist on arusaadavalt kompromissiga juhitavuse ja sõidumugavuse vahel ning Saksa autobaanidel või Austria mägiteeedel sõites on selline vedrustus väga okei.

Tallinna tänavatel võiks aga pisut pehmem olla. Sest kui arvestada tema ääretut vaikust kabiinis ja ülimugavat juhiasendit, hakkad paratamatult end selle auto roolis tundma nagu sõidaksid tõelise luksusautoga. Paraku toovad esimesed kilomeetrid Tallinna tänavatel sind sellest unelmast juba õige kähku reaalsusesse tagasi.

Mida uut?

Seda, et uus Passat on välimuselt muutunud, näeb igaüks ise. See, et ta sisemuselt ei ole peaaegu üldse muutunud, on aga väike pettumus.

Või samas, eelmise Passati igati õnnestunud sisekujundus oli ju tegelikult igati hästi õnnestunud ning kas olekski olnud mõtet seda muutma hakata?

Mõned muutused aga siiski on: rool on uus ja sellel olevad nupud samuti ning palju kriitikat pälvinud elektroonilise käsipiduri nupp on lõpuks ometi toodud käigukangi kõrvale, kus on ka tema õige koht.

Arvestades samas seda, et tegemist on esiveolise autoga, millega sõites lausa tunned vastupandamatut soovi veidi kiiremini sõita, siis meie talvistes oludes kuluks üks tavaline käsipiduri hoob marjaks ära.

Selle nupu abil end alajuhitavusest päästa ei õnnestu ka parima tahtmise korral, sest sõidu ajal seda nuppu tõmmates rakendub koheselt kogu ABS-süsteem, ehk mingist sõidusuuna korrigeerimisest ei saa siinkohal juttugi olla.

Muudatustest rääkida on selle auto puhul aga küll ja veel. Esiteks muidugi tema oluliselt parem müraisolatsioon ja hellisummutavad aknaklaasid, ehk kabiinis valitseb tõepoolest täielik vaikus.

Lisaks ohtralt lisaraha eest saadavat varustust, nagu City avariipidurdussüsteem, juhi väsimust tuvastav jälgimissüsteem, iseavanev pakiruumi luuk, mis avaneb selle peale, kui auto tagaosas jalaga veidi vehkida jne.

Huvitav lahendus on tagumine LED udutuli, mis on vasaku tagatule sisse peidetud imepisike täpike aga kiirgab valgust nagu Pae tänava majakas.

Saadaval on ka esimesed LED päevasõidutuled, kuid seda juba ca 6000 kroonise lisaraha eest. Koos tagumiste LED tulede ja kurvis pöörduvate esituledega maksab see pakett juba üle 18 000 krooni.

Ühtekokku on uue Passati lisavarustuse nimekiri mitu A4 pikk, ehk kõike võimalusi siinkohal üles loetleda oleks ilmselgelt võimatu.

Kui palju maksab?

Uus Passat jõudis möödunud nädalal Eestis müügile korraga nii sedaan- kui universaalversioonina. Sedaani hinnad algavad 314 100 kroonist, universaalkere hind on alates 328 500 kroonist.

Kõige odavam variant on Trendline varustuses auto, mis sisaldab nelja elektriliselt liigutavat akent, kliimaseadet, paigaltstardiabi, elektroonilist juhitavuskorrektorit koos ABS, ESP, veojõukontrolli, haagisestabilisaatori jm.

Rääkimata CD mängijaga raadiost ja muust hädavajalikust. Puudu on vaid püsikiirusehoidja, mis tuleb valikusse Comfortline varustusest alates.

Nagu ka elektriliselt reguleeritav juhiiste, juhi väsimust tuvastav süsteem, isetumenevad tahavaatepeeglid jpm. Comfort varustuse alghind on sedaanil 371 400 krooni ja universaalil 385 800 kr.

Olgu siinkohal öeldud ka see, et kui Trendline on saadaval 1,4-liitrise ja 122-hobujõulise TSi mootoriga, siis Comfortline on saadaval alates 1,8-liitrisest 160-hobujõulisest TSI bensiinimootorist.

Diiselmootoritest on saadaval 1,6-liitrine BlueMotion versioon, mis maksab alates 353 100 kroonist. Eestlaste seas populaarse diiselmootori ja automaatkäigukasti kombinatsiooni eest tuleb aga maksta juba 409 900 krooni.

Sel juhul siis tegemist juba 2-liitrise otsesissepritsega diisli, DSG-käigukasti ja Comfortline varustuses autoga.

Kokkuvõtteks

Passat pole kunagi väga odav auto olnud, kuid arvestades tema sõiduvõimekust, on ta ka seda hinda väärt. Raske on leida sama raha eest parema juhitavusega autot. Välimus on tal küll konservatiivne, kuid samas lisab see talle tubli annuse soliidsust.

Ja tõeliselt vaikne on ta ka. Lisaks tohutu lisavarustuse nimekiri, millest igaüks saab omale kokku panna just sellise auto, nagu talle endale meeldib.
 

Meeldis: juhitavus, vaikus kabiinis

Ei meeldinud: pisut kõrge juhiasend, jäigavõitu vedrustus

Märksõnad

Tagasi üles