Päevatoimetaja:
Kaido Einama

BMW kaalub elektrimootoriga M-seeria tootmist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
BMW M2 Coupe on siiski veel tagaveoline
BMW M2 Coupe on siiski veel tagaveoline Foto: SCANPIX

Saksamaa autotootja BMW sportautode üksus BMW M võib tulevikus tehasest välja lasta ka elektri- ning hübriidsõidukeid, kirjutab AutoExpress.

BMW on viimastel aastatel panustanud üsna palju elektriautode sektorisse. Loodud on eraldi i-seeria ning lähitulevikus peaks kõigist müügis olevatest mudelitest valmima ka pistikhübriidversioon.

«Me uurime M-seeria autode elektrifitseerimise küsimust, see on ilmselt vältimatu. Samas oleneb see auto võimekuse suurendamisest,» kommenteeris BMW insenerivaldkonna asepresident Dirk Hacker. Ta tunnistas, et M-seeria traditsiooniline sihtgrupp ei koosne  just kõige suurematest hübriidautode austajatest, mis tähendab, et nad on nõus M-seeria hübriidvariante ostma vaid juhul, kui see annab selgelt midagi «M-kogemusele» juurde.

Muret tekitab ka auto kaal, kuna hübriidid ja pistikhübriidid nõuavad üsna raskete akude paigutamist masinasse, mis aga mõjutab selgelt auto võimekusnäitajaid.

BMW M-seeria (M tähistab mootorisporti) üksus loodi ettevõtte ralliprogrammi baasil 1972. aastal. Hiljem hakkas BMW M-seeria autosid kasutama oma sõidukivaliku täiendamiseks. M-märki kandva auto mootorit, käigukasti, vedrustust, interjööri, aerodünaamikat ja välist disaini on eraldi modifitseeritud, mis eristab seda ka BMW tavamudelitest.

Tagasi üles