Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Saksamaa võtab autotootjad dopingukontrollidega pihtide vahele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Volkswagen kulutas uuringusummasid ka pettusele. Greenpece'i aktivistid paigutavad Volkswageni logole süsinikdioksiidi valemit, mille eraldumise näitusid võidi petta,
Volkswagen kulutas uuringusummasid ka pettusele. Greenpece'i aktivistid paigutavad Volkswageni logole süsinikdioksiidi valemit, mille eraldumise näitusid võidi petta, Foto: SCANPIX

Saksamaa transpordiminister Alexander Dobrindt rääkis kohalikule ajalehele Bild antud intervjuus, et valitsus hakkab Volkswageni diisliskandaali sarnaste juhtumite ära hoidmiseks läbi viima spetsiaalseid emissiooniteste.

«Tulevikus hakkavad toimuma sõidukite dopingutestide laadsed kontrollid,» ütles Dobrindt. «Ilma ette hoiatamata ja igal aastal. Me hakkame testima suvalisi sõidukeid, näiteks rendifirmade autosid,» lisas ta.

Ministri hinnangul võiks valitsus luua spetsiaalsed sõltumatud testimisasutused, et mõõta iseseisvalt sõidukite reaalset emissioonitaset. Lisaks soovib ta ühtlustada testseadmete standardeid ning tagada valitsusele ligipääsu autotootjate emissioonitarkvaradele.

«Volkswagen peab taastama maailmas usalduse enda vastu,» ütles Dobrindt. «Seetõttu on oluline, et vastutavad isikud tehakse kindlaks ning tuuakse seaduse palge ette.»

Saksamaa valitsusele on viimasel ajal avaldatud tugevat survet, et eelmisel aastal lahvatanud Volkswageni diiselmootorite emissiooninäitajate võltsimise skandaali valguses uuritaks ka teiste tootjate tegevust.

Volkswagen on tunnistanud, et muutis spetsiaalse tarkvara abil kokku 8,5 miljoni diiselmootoriga sõiduki emissiooninäitajaid, et viia need erinevatel turgudel kehtivate standarditega vastavusse.

Tagasi üles