Kas IT-spetsialistidel ettevõtetes on tulevikku? On neil piisavalt tegevust? Intrigeerivat teemat arutasid Kuku saates Restart Tarmo Kärsna Teliast ja saatejuhid Henrik Roonemaa ning Hans Lõugas, kirjutab sinu moodi tehnoloogiaportaal Digitark.
Kas IT-spetsialisti amet kaob ajalukku? (1)
Varem oli IT-spetsialistidel ettevõtetes kindel roll, palju oli tööd printeritega, serveritega ning erinevate arvutiprogrammidega, mis vajasid pidevalt hoolt. Lisaks pidid nad pakkuma ka kasutajatuge. Tänapäeval on IT muutunud standardseks ja palju ostetakse IT-teenuseid erinevatelt teenusepakkujatelt sisse ja see tekitab küsimuse, kas IT-spetsialiste ettevõtetesse on vaja ja kas neile jagub praegu ja tulevikus tööd
Saate alguses tõdes Tarmo Kärsna, et võrreldes umbes 10 aasta taguse ajaga on IT-maastikul toimunud tõesti palju muudatusi. Süsteemid on läinud nii palju töökindlamaks, neid on palju standardiseeritud, mis kokkuvõttes tähendab seda, et tõrkeid on vähe ning ettevõtete IT-osakonnad on oluliselt väiksemad. „Võib öelda, et tänapäeval ettevõtetes, kus IT-l on suur roll mõeldakse üha enam IT-teenuse sisseostmisele, sest nii on võimalik keskenduda rohkem oma põhitegevusele ja saab kulusid kokku hoida. Ettevõtetes, kus IT roll pole nii suur, kasutatakse palju veebipõhiseid IT-lahendusi või siis mitte nii keerukaid lahendusi, mille haldamisega saavad ka nö tavainimesed hakkama. Näiteks tehakse veebipõhistel platvormidel e-poode, kodulehti jne. Ehk siis, kõik sõltub ettevõtte spetsiifikast,“ ütles Tarmo Kärsna.
Loe lähemalt Digitargast.