Kas IT-spetsialisti amet kaob ajalukku? (1)

, Digitarga kaasautor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Telia

Kas IT-spetsialistidel ettevõtetes on tulevikku? On neil piisavalt tegevust? Intrigeerivat teemat arutasid Kuku saates Restart Tarmo Kärsna Teliast ja saatejuhid Henrik Roonemaa ning Hans Lõugas, kirjutab sinu moodi tehnoloogiaportaal Digitark. 

Varem oli IT-spetsialistidel ettevõtetes kindel roll, palju oli tööd printeritega, serveritega ning erinevate arvutiprogrammidega, mis vajasid pidevalt hoolt. Lisaks pidid nad pakkuma ka kasutajatuge. Tänapäeval on IT muutunud standardseks ja palju ostetakse IT-teenuseid erinevatelt teenusepakkujatelt sisse ja see tekitab küsimuse, kas IT-spetsialiste ettevõtetesse on vaja ja kas  neile jagub praegu ja tulevikus tööd

Saate alguses tõdes Tarmo Kärsna, et võrreldes umbes 10 aasta taguse ajaga on IT-maastikul toimunud tõesti palju muudatusi. Süsteemid on läinud nii palju töökindlamaks, neid on palju standardiseeritud, mis kokkuvõttes tähendab seda, et tõrkeid on vähe ning ettevõtete IT-osakonnad on oluliselt väiksemad. „Võib öelda, et tänapäeval ettevõtetes, kus IT-l on suur roll mõeldakse üha enam IT-teenuse sisseostmisele, sest nii on võimalik keskenduda rohkem oma põhitegevusele ja saab kulusid kokku hoida. Ettevõtetes, kus IT roll pole nii suur, kasutatakse palju veebipõhiseid IT-lahendusi või siis mitte nii keerukaid lahendusi, mille haldamisega saavad ka nö tavainimesed hakkama. Näiteks tehakse veebipõhistel platvormidel e-poode, kodulehti jne. Ehk siis, kõik sõltub ettevõtte spetsiifikast,“ ütles Tarmo Kärsna. 

Loe lähemalt Digitargast. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles