Autokontserni Volkswagen nõukogu liige Jürgen Stackmann ütles Genfi autonäitusel ajakirjanikele, et tavaliselt mõjutavad emissiooninäitajate võltsimisega sarnased skandaalid autobrände umbes poolteist aastat, kirjutab Autocar.
Lootusrikas Volkswagen: aasta pärast on emissioonikandaali mõju kadunud (1)
«Me oleme uurinud sarnaseid juhtumeid ning tavaliselt on selleks ajaks 18 kuud, kuid me ei saa kunagi kindlad olla,» vastas Stackmann küsimusele, kui kaua kulub aega, enne kui Volkswageni brändid saavad oma tegemistega häirimatult edasi minna.
«Aga me ei tohiks ainult sellele keskenduda, me peame nägema seda kui äratust ning näitama läbi tegude, et meid saab usaldada,» lisas ta.
«Esimene viis, kuidas seda teha, on pakkuda iga auto tagasikutsumisel samasugust, kompromissitu kvaliteediga teeninduskogemust.»
Stackmann lisas, et praeguses keskkonnas ei mõtle ettevõte maailma suurima autotootja tiitli Toyotalt ülevõtmisele, vaid klientide usalduse tagasivõitmisele.
«See on paganama raske töö - nad tahavad sama mürataset, sama elamust, sama kütusetarbimist ning seda peavad nad ka saama.»
Volkswagen tunnistas eelmisel aastal, et installeeris mõnedele diiselmudelitele tarkvara, mille abil oli autodel võimalik nii USA, kui ka mitmete teiste riikide ametlikest emissioonitestidest läbi saada. Tegelikkuses olid sõidukite vastavad heitgaasinäitajad aga lubatud normidest pea 40 korda kõrgemal tasemel.
Kokku on Volkswagen emissiooninäitajaid võltsinud vähemalt 11 miljonil autol.
Euroopas on lubatud viia selle aasta lõpuks emissiooninäitajad normidega vastavusse kokku 8,5 miljonil diiselkütusega sõitval autol.