Päevatoimetaja:
Kaido Einama

3D TV on surnud (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
3D-prillid
3D-prillid Foto: Shamukov Ruslan/ITAR-TASS

Kõik märgid näitavad, et kõigest mõne lühikese aasta eest meie elutubadesse sisenenud 3D on hinge heitmas – aasta algul toimunud CES-tehnikamessil ei rääkinud sellest tehnoloogiast enam keegi ning nüüd teatasid nii Samsung, Philips kui LG, et tõmbavad selle kasutamise oma seadmetes kokku.

Samsung läks oma otsuses koguni nii kaugele, et ei paku 3D-d ühelgi oma 2016. aasta televiisorimudelil. Samast otsusest teatas hiljuti ka Philips. LG lisab selle funktsionaalsuse siiski mõnele eriti kallile mudelile ning tõmbab 3D-võimekusega mudelite osakaalu möödunud aasta 40 protsendilt 20 protsendile sel aastal.

Mõlema televiisoritootja otsused langesid pärast seda, kui telekorporatsioon Sky konserveeris oma 3D-kanali ning kasutajate huvi on liikunud selgelt 4K-kvaliteedi ja virtuaalreaalsuse radadele.

Korea uudisteagentuur ETNews on välja uurinud, et Samsung pole oma tarnijailt tellinud selleks aastaks ühtegi paari 3D-prille, mida televiisoritega kaasa panna.

LG esindaja ütles sellele portaalile, et 3D-võimekus jäetakse tippteleritele esialgu alles, kuna «leidub jätkuvalt kliente, kes 3D-filme ja saateid naudivad».

Tehnoloogiaettevõtete otsuse taga on peamiselt siiski tohutu 3D-sisu põud televisioonimaailmas – seda nii filmitootjate valikute kui telekanalite võimekuse tõttu.

Turu-uuringute firma IHS hinnangul osutus 3D TV läbikukkunuks sisu, hindade ja tehnoloogia tõttu. «Asjaolu, et inimesed peavad kandma 3D vaatamiseks prille, ei töötanud klientide seas mitte just liiga hästi.»

Tõenäoliselt jääb 3D nüüd ootama tehnoloogia arenemist sinnamaale, et 3D-sisu saaks vaadata ilma prillideta.

Allikad: ETNews, IBTimes

Märksõnad

Tagasi üles