Ka Mobile World Congressil jäi pea kõigi räägitud ettevõtete puhul kõlama kasvav huvi Aasia ja Aafrika vastu. Need turud on paljudele veel võõrad, aga soov neid tundma õppida on suur. Ka kodumaised veebiärid ja tehnoloogiaettevõtted võiksid neile piirkondadele senisest suuremat tähelepanu pöörata. Seal on praegu konkurents väike ja võimalused hüppeliseks kasvuks olemas.
Telekommunikatsiooni- ja finantsettevõtted hakkavad koostööd tegema
Arenevatel turgudel puudub enamikul inimestest võimalus tasulisi digitaalseid teenuseid tarbida. Maailmapanga andmetel omab vaid kolmandik brasiillastest krediitkaarti, Indias ja Vietnamis on numbrid vastavalt 4% ja 2%. See tähendab et “vana maailma” hiidudel nagu Visa, MasterCard ja PayPal pole võimalik oma äri seal lihtsalt laiendada. Turg ei ole lihtsalt pangapõhisteks makseteks valmis. Samas on just arenevad turud need, mis tehnoloogiaäridele huvi pakuvad.
Mobiilioperaatorid on siinkohal unikaalses rollis, kus neil on olemas tarbijaskond ja suutlikkus inimestelt raha kokku koguda. Praktiliselt igal inimesel taskus mobiiltelefon ja tikutulega peab taga otsima inimest, kes pole mõne mobiilioperaatori kliendiks.
Digitaalne turg liigub selles suunas, et kuigi inimestel füüsilisi pangakaarte pole, siis näiteks Visa väljastatud virtuaalsele krediitkaardile saaks raha laadida just mobiilimakse kaudu. Ka Eesti idufirma TransferWise saaks koostööd teha Aafrika mobiilioperaatoritega, et Londonis elavad immigrandid kannaksid oma pangakontolt kodumaal asuvatele sugulastele raha üle otse nende mobiilikontole. Kusjuures enamik “mobiilse raha” initsiatiive on mobiilioperaatorite poolt käivitatud, vana maailma tehnoloogiagigandid pole nendeni veel lihtsalt jõudnud.
Sellise koostöö tulemusena muutuvad maksed digitaalsetes keskkondades kättesaadavaks kõigile, kõikjal. Tõenäoliselt ei juhtu see 2016. aastal, kuid arenevate turgude kasvav olulisus selles valdkonnas ja pangandussektori suutmatus neis riikides toimivaid lahendusi pakkuda annab soodsa pinnase mobiilioperaatorite kui maksekäitlejate esiletõusuks.
Fortumo on mobiilimakselahendusi pakkuv Eesti ettevõte, kelle klientideks on muu hulgas Microsoft, Google, Facebook, 21st Century Fox, WeChat, Alibaba, Gameloft ja Electronic Arts. Fortumo pakub tööd 70-le inimesele Tallinnas, Tartus, San Franciscos, Pekingis, Delhis, Mumbais, Singapuris ja Londonis. Fortumo on valitud Ettevõtluse Auhinna konkursil aasta ettevõtteks ja aasta eksportööriks. Ajakirja Forbes Eesti edukamate internetiäride edetabelis oli Fortumo 2013. ja 2014. aastal esimesel kohal.