USA tarbijauuring: Uber ei asenda isiklikku autot

Uberi logo

FOTO: SHANNON STAPLETON/REUTERS

USA konsultatsioonifirma Cox Enterprises uuringu järgi ei ohusta Uberi ja Lyfti laadsed sõidujagamisteenused uute ja kasutatud autode müüginumbreid, vahendab Reuters.

Uuringust selgus, et teenuseid nagu Uber, Lyft ning Zipcar nähakse peamiselt taksode ja rendiautode asendajatena ning neil on inimeste praegusele või tulevasele sõiduki omamisele väga mõõdukas mõju.

Uuringus osalesid rohkem kui 1900 USA tarbijat, kes eelistasid isiklikku autot faktorite nagu turvalisus, töökindlus ja mugavus tõttu.

Traditsioonilised autotootjad ja autoettevõtted on juba loonud uut laadi teenuseid pakkuvate firmadega mitmeid liite ja partnerlusi. Näiteks ostis Avis Budget Group Zipcari ning General Motors investeeris veidi aega tagasi Lyfti pool miljardit dollarit. Teised ettevõtted on loonud omaenda sõidujagamisteenused - näiteks Daimler asutas Car2Go.

Cox Enterprise´i uuringu järgi kasutavad sõidujagamisteenuseid peamiselt suuremates linnades elavad nooremad tarbijad. Kaks kolmandikku uuringus küsitletutest näevad sõidujagamist kui suurepärast lahendust, millega ära hoida purjus peaga autojuhtimist.

Tagasi üles