Eelmises Digitarga digistiiliblogi postituses tutvustas Hardi Keerutaja HERE kaardirakenduse võimalusi. "Varustasin end India kaardiga ja lendasin Mumbaisse," kirjutab ta täna sinu moodi tehnoloogiaportaalis Digitark.
Omal nahal järele proovitud: Here Maps sunnib kohalikelt siiski teed küsima
India on maa, kus turistidel kohalikku sim-kaarti ametlikult osta pole võimalik. Kõik sim-id on läbinud isikutuvastuse, selgitab Keerutaja Digitargas. "Seega jäi kogu lootus HERE internetivaba kaardi peale."
HERE säästab akut
Nokia loodud kaart teeb oma tööd hästi. Lisaks asjalikule juhendamisele ja selgele disainile on koos riigikaardiga ka info vaatamisväärsuste ja söögikohtadega. Klapivad ka rongiliinid ja peatuste nimed.
Goa randades rolleriga sõites kuuleb piisava etteteatamisega juhendust ka üle mootoripõrina ja tuulevihina. See sõltub muidugi ka kõlarikvaliteedist, aga mitte ainult - näiteks Waze'i juhendus on minu kogemusel palju plärisevam.
Väga praktiline on ka navigeerimise tšekkimine, ilma et peaks kogu kaarti klahviluku tagant välja tooma - piisab power-nupu vajutamisest, et mustale ekraanile ilmuks minimalistlikult suund, kuhu järgmine pööre tuleb ja mitme kilomeetri pärast.
Teoreetiliselt pole peale sihtkoha sisestamist ja sõitma hakkamist tarvis ekraani enam tööle panna. See on oluline nüanss ka akut säästes.
Eksitus teel
HERE-i usaldusväärsusega harjunult sisestame sihtkohaks ajaloolised kivigraveeringud, mis on toodud ka kaardi enda vaatamisväärsuste hulgas. Peale mitmekümne kilomeetri pikkust 35kraadises kuumuses põristamist teatab hääl telefonis, et oleme kohal.
Kitsas maantee on ääristatud mingil arusaamatul põhjusel kümnete kallurautodega, mille summutitest õhkab põrgukuuma. Vaatame nõutult ringi. Ühelpool org, teiselpool mägi. Kontrollin kaarti - jah, just siin peaks 20000 aastat vanad joonistused asuma.
Meid uurima tulnud hindu autojuhid ei mõista sõnagi inglise keelt, aga asuvad abivalmilt erinevaid suundi näitama, kuhu tuleks minna. Lõpuks saabub üks veidi vanem mees, kes loeb meie huultelt välja kohanime ja juhatab kilomeetri võrra tagasi ja siis vasakule. Ja siis uuesti vasakule.
Digitark.ee/SAADE räägib tehnoloogiast ja inimestest selle taga – vaata ja mõtle kaasa!
- Sul on ka teema pakkuda? – räägi meile sellest!
- Kuidas olla Digitargem?