Omal nahal järele proovitud: Here Maps sunnib kohalikelt siiski teed küsima

, Digitarga kaasautor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
HERE Maps on kasulik ja akut säästev liikluses juhatades, kuid täpsemaid turismiobjekte ei pruugi ta siiski võõras linnas ja riigis kätte juhatada.
HERE Maps on kasulik ja akut säästev liikluses juhatades, kuid täpsemaid turismiobjekte ei pruugi ta siiski võõras linnas ja riigis kätte juhatada. Foto: Digitark/tõmmis

Eelmises Digitarga digistiiliblogi postituses tutvustas Hardi Keerutaja HERE kaardirakenduse võimalusi. "Varustasin end India kaardiga ja lendasin Mumbaisse," kirjutab ta täna sinu moodi tehnoloogiaportaalis Digitark.

India on maa, kus turistidel kohalikku sim-kaarti ametlikult osta pole võimalik. Kõik sim-id on läbinud isikutuvastuse, selgitab Keerutaja Digitargas. "Seega jäi kogu lootus HERE internetivaba kaardi peale."

HERE säästab akut

Nokia loodud kaart teeb oma tööd hästi. Lisaks asjalikule juhendamisele ja selgele disainile on koos riigikaardiga ka info vaatamisväärsuste ja söögikohtadega. Klapivad ka rongiliinid ja peatuste nimed.

Goa randades rolleriga sõites kuuleb piisava etteteatamisega juhendust ka üle mootoripõrina ja tuulevihina. See sõltub muidugi ka kõlarikvaliteedist, aga mitte ainult - näiteks Waze'i juhendus on minu kogemusel palju plärisevam.

Väga praktiline on ka navigeerimise tšekkimine, ilma et peaks kogu kaarti klahviluku tagant välja tooma - piisab power-nupu vajutamisest, et mustale ekraanile ilmuks minimalistlikult suund, kuhu järgmine pööre tuleb ja mitme kilomeetri pärast.

Teoreetiliselt pole peale sihtkoha sisestamist ja sõitma hakkamist tarvis ekraani enam tööle panna. See on oluline nüanss ka akut säästes.

Eksitus teel

HERE-i usaldusväärsusega harjunult sisestame sihtkohaks ajaloolised kivigraveeringud, mis on toodud ka kaardi enda vaatamisväärsuste hulgas. Peale mitmekümne kilomeetri pikkust 35kraadises kuumuses põristamist teatab hääl telefonis, et oleme kohal.

Kitsas maantee on ääristatud mingil arusaamatul põhjusel kümnete kallurautodega, mille summutitest õhkab põrgukuuma. Vaatame nõutult ringi. Ühelpool org, teiselpool mägi. Kontrollin kaarti - jah, just siin peaks 20000 aastat vanad joonistused asuma.

Meid uurima tulnud hindu autojuhid ei mõista sõnagi inglise keelt, aga asuvad abivalmilt erinevaid suundi näitama, kuhu tuleks minna. Lõpuks saabub üks veidi vanem mees, kes loeb meie huultelt välja kohanime ja juhatab kilomeetri võrra tagasi ja siis vasakule. Ja siis uuesti vasakule.

Loe HERE Maps rakendusest ja Hardi Keerutaja omal nahal läbi proovitud kogemustest lähemalt Digitargast.

Digitark.ee/SAADE räägib tehnoloogiast ja inimestest selle taga – vaata ja mõtle kaasa!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles