Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Suurte meeste mänguasi: elektriline kolmerattaline külg ees sõitmiseks ehk Chop-E drifTTrike (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Madis Vaikmaa, Mihkel Maripuu
Copy

Nõmmel asuvast garaažist on juba mõnda aega välja veerenud elektrirattad Chop-E. Nüüd lisandus neile vigureid täis väikevend, mille ainus eesmärk on viia omanikku edasi külg ees.

Esiveolisega driftimine tundub esiti loogikavastane, kuid tegelikult on see üllatavalt lihtne. Plastmassist tõstukirattad kaotavad pidamise üsna madala kiiruse juures ning siis ei jää üle muud, kui lasta esirattal end edasi vedada ja külglibisemist kontrollida.

Hoolimata pealtnäha kitsast rööpmest on masin stabiilne. Ümberminemise hirmu ei teki, sest sõitja tagumik ja elektrimootori aku on maast umbes kümne sentimeetri kõrgusel ning tagaratastel pidamist praktiliselt pole.

Kuna tegu oli värskelt valminud sõidukiga, siis oli istmeks ilma pehmenduseta ja üsna libe metallplaat. Istmest rääkides ei saa mööda ka harjumatust isteasendist. Nimelt on jalatoed esikahvli küljes ning liiguvad lenksu keerates kaasa. Nii ei jäägi juhil üle muud, kui end ratta seljas hoida tahtejõu ja tuharalihastega, mis välistas järsemad suunamuutused.

Kuna ratas on kerge, hästi juhitav ja selle mootor on piisavalt võimas, õnnestus pooletunnise katsetamise lõpus joonistada üllatavalt pikki kaari. Kui veel istmega seonduv korda saada, on tegemist tõeliselt laheda aparaadiga, millega sõitmine on jõukohane kõigile, kel pikkust piisavalt. 

Milleks see kõik?

Miks tekkib mehepoegadel tahtmine sõita ükskõik millega külg ees, ei oska ma öelda. Et mõnel kodanikul on see vajadus tugev, kinnitab fakt, et terve proovisõit möödus rõõmsameelse irve saatel ning üürikesed hingetõmbepausid kulusid uute trajektooride väljamõtlemiseks. Hind sellise lõbu eest on paraku üsna soolane - poolteist tuhat eurot.

Selle raha eest saab ohtralt tähelepanu ning väääääga palju külglibisemisi. Vana bemmi ruunamisega võrreldes on kolmerattalisega driftimine ohutum, elektrimootori tõttu rohelisem ning kokkuvõttes ilmselt soodsam. Kättesaadavam aga kindlasti ja seda ennekõike seetõttu, et selle aparaadiga võib sõita ilma juhilube omamata. 

Tagasi üles