USA föderaalne kaubanduskomisjon (FTC) kaebas Volkswageni kohaliku üksuse kohtusse, süüdistades autotootjat vahemikus 2008-2015 näidatud reklaamides tarbijate petmises, kirjutab Autoweek.
Järjekordne kohtuasi: Volkswagenit süüdistatakse seitse aastat kestnud reklaamipettuses
FTC hinnangul pettis autotootja USA üksus tarbijaid mitmete Volkswageni ja Audi mudelite «puhta diisli» reklaamidega, kuna hiljem avastati, et samad mudelid kasutasid tõelisi emissiooninäitajaid moonutavat tarkvara.
Vastavaid reklaame näitas autotootja seitsme aasta jooksul kõikvõimalikes USA tarbijatele suunatud turunduskanalites.
FTC väidab föderaalkohtusse viidud hagis, et Volkswagen pettis USAs rohkem kui 550 000 diiselmootoriga auto ostjaid ja liisijaid, väites, et need autod on madalate emissiooninäitajatega, keskkonnasõbralikud, standarditele vastavad ning hoiavad järelturul kõrget väärtust.
Komisjon loodab saavutada kohtuotsuse, mille järgi peaks VW kompenseerima emissioonipettusega seotud autode ostjatele ja liisijatele nende kahjud ning kindlustama selle, et sarnane pettus iialgi ei korduks.
«Volkswagen on aastaid reklaaminud oma «puhta diisliga» autosid, kuigi nüüd on selgunud, et Volkswagen moonutas teadlikult nende autode emissiooninäitajaid, et vastavaid teste läbida,» ütles FTC nõukogu esimees Edith Ramirez pressiteates.
Volkswagen tunnistas eelmisel aastal, et installeeris mõnedele diiselmudelitele tarkvara, mille abil oli autodel võimalik nii USA, kui ka mitmete teiste riikide ametlikest emissioonitestidest läbi saada. Tegelikkuses olid sõidukite vastavad heitgaasinäitajad aga lubatud normidest pea 40 korda kõrgemal tasemel.
Kokku on Volkswagen emissiooninäitajaid võltsinud vähemalt 11 miljonil autol.
Euroopas on lubatud viia selle aasta lõpuks emissiooninäitajad normidega vastavusse kokku 8,5 miljonil diiselkütusega sõitval autol.