Päevatoimetaja:
Kaido Einama

AutoNeti proovisõit - 600-hobujõuline Nissan Juke R 2.0

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nissan Juke R 2.0
Nissan Juke R 2.0 Foto: tootja

Öeldakse, et seda ilma siin viivad edasi sugutung ja surmahirm. Lisaksin siia veel heas mõttes hullumeelsuse, sest vastasel korral poleks mitmed huvitavad asjad, kasvõi näiteks Nissan Juke R 2.0, iialgi ilmavalgust näinud.

Kuigi tänapäeval armastatakse kõike seksikaks pidada, siis antud auto juhul tõepoolest loodan, et sellega tegu polnud. Surmahirmust käib asi samuti kauge kaarega mööda – Juke´i ideeauto on vaieldamatult loodud kire ja mõnuga ning mingistki hirmust rääkimine oleks selge overkill.

Tõepoolest, päris raske on aru saada, mis Nissani inimeste päid külastas, et tuldi välja ideega GT-Ri 3,8liitrine twin-turbo V6 pisikese Juke kapoti alla mahutada. Igal juhul 2010. aastal sellist 485hobujõulist sõidukit avalikkusele presenteeriti. Neid valmistati 2 eksemplari: üks vasakul, teine paremal asuva rooliga. Kui näitamise järg jõudis Araabiamaadesse, siis nõutas üks sealne šeik endale samuti kaht eksemplari. Niisiis, kokku valmis neid 4 autot.

GT-R aga on samuti oma arengus edasi liikumas ning Nissani tuuningfirma Nismo timmis selle tippversiooni juba 600hobujõuliseks. Ning taas tuldi mõttele uus jõuallikas ka Juke peal ära proovida. Ja voila – Juke R 2.0 sai veelgi kiirem, veelgi ekstreemsem. Ja seda valmis vaid üksainus eksemplar.

Nissani müügiinimesed ütlevad, et kui tavalised Juked oleksid sama välimusega, mis R 2.0, siis müüksid nad neid palju rohkem. Muidugi, teatavad erinevused on ja see matt must värv sobib sellisele ebareaalsele sõidukile kohe eriti hästi. Siiski, vähemasti minu arvates, jääb Juke ikkagi suhteliselt niššitooteks ning ka R 2.0 on ka kaugelt vaadates ilmeksimatult Jukena ära tuntav.

Niisiis, kas tõesti maailma koledaim superauto? Mine tea, ilu olla vaataja silmades. Pealegi sõidab Euroopas Juke´i päris palju ringi ning ilma selle mudelita ehk polekski Nissan enimmüüdud Jaapani autobränd Euroopas. Pealegi, 600 hobujõu juures taandub välimus kõigest tähtsusetuks vormistuseks. Sooritusvõime, dünaamika ja hääl aga panevad värisema ka kõigega harjunud kiirusekummardaja. Juke R 2.0 võimetest väga palju ei räägita. Pöördemoment peaks sel ulatuma umbes 650 Nm kanti, kiirenduseks sajani peaks kuluma vähem, kui eelkäija 3,7 sekundit ning tippkiirus ületama 260 km/h. Muide, siseviimistlus on peaaegu sama, mis Juke Nismol, teljevahe samuti. Koos uue mootoriga lisati vaid GT-Ri kellad, jäigem vedrustus ning turvapuur. Väliselt hakkavad silma parema jahutuse vajadusest rääkivad suuremad õhuvõtuavad.

Nissan korraldas testimise Barcelona lähedasel Parcmotor Castelloli ringrajal. Proovisõidu elamust on siinkohal üsna raske edasi anda. Esiteks võtab turvapuur palju ruumi ära, teiseks tuli kanda kiivrit, kolmandaks polnud istmeid vajalikus vahemikus võimalik reguleerida, ehk mugavast sõiduasendist jäi asi ikka valgusaastate kaugusele ning lõpuks ilmutas ka kõrval istuv instruktor valjuhäälselt soovi ühes tükis õhtul koju minna ning tema „brake, brake, brake,...“ enne igat kurvi, kõlas veel tunde hiljemgi kõrvus. Aga see on lihtsalt hullumaja, kuidas Juke R 2.0 edasi läheb. Rajaga tutvumiseks eelnevalt kasutatud samuti 600hobujõuline GT-R Nismo ei tundunudki enam nii äge auto olema. Juke on ju kõrgem, seega kere kalded suuremad ning müra summutamisega poldud ka üle pingutatud, seega ehedat sõidumõnu lausa kahe kamaluga.

Muide, kui kellelgi peaks tulema pähe mõte endale midagi sellist soetada, siis palun, tuleb kanda üle 516 000 eurot ja laias laastus poole aasta pärast saaks masina juba kätte. Aga sellisel juhul tasuks eelnevalt vaadata peeglisse ja küsida, kus sellega sõitma võiks hakata?

Niisiis, hullumeelse idee üsnagi hullumeelne teostus. Kuid ääretult meeldiv. Ja õnneks just nõnda, et GT-Ri mootor Juke´ile ja mitte vastupidi.

Allikas: AutoNet

Tagasi üles