Saksamaal emissiooninäitajate võltsimise tõttu teenindusse tagasi kutsutud autodel täheldati peale Volkswageni tehtud parandustöid kütusekulu suurenemist, kirjutab Automotive News kohalikule ajakirjandusele viidates.
Volkswagen on Saksamaal tagasikutsutud autodega uues hädas
Autotootja alustas Saksamaal diiselmootoritega autode tagasikutsumisega veebruaris, esimesena jõudsid töökodadesse Volkswagen Amarokid. Tagasikutsumise teine laine, mis puudutas peamiselt Passateid, on praeguseks aga seisma pandud. Kohaliku ajakirjanduse andmetel on seisaku põhjustanud teeninduse läbinud autode puhul avastatud suurenenud kütusekulu.
Volkswageni sõnul kontrollitakse hetkel, kas tagasikutsutud autodele tehtud tarkvarauuendused mõjutavad sõidukite kütusekulu ja CO2 emissioonitaset. Samuti oli üheks seisaku põhjustajaks asjaolu, et kohalikud võimud soovisid, et Volkswageni tehnikute asemel viiks teste läbi sõltumatud spetsialistid.
Nagu suurem osa 8,5 miljonist diiselmootoriga autost, mille emissiooninäitajaid Volkswagen euroopas võltsis, pidid ka kaheliitrise turbodiisliga Passatid esialgse plaani järgi saama Volkswagenilt lihtsalt tarkvarauuenduse. Hilisemate tagasikutsumisega seotud 1,6liitriste diiselmootoriga mudelitele paigaldatakse emissiooninäitajate normidesse saamiseks aga vastav õhu liikumist sujuvamaks muutev seade.