Nissan suurendab Leafi populaarsuse najal oma elektriautode valikut

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nissani mullu esitletud kontseptauto Gripz
Nissani mullu esitletud kontseptauto Gripz Foto: SCANPIX

Nissan plaanib lähiaastatel turule tuua uuele platvormile ehitatud elektrilise linnamaasturi ja sportauto, kirjutab Auto Express.
 

Nissani asepresident Shiro Nakamura rääkis väljaandele, et autotootja arendab uut moodulplatvormi, millele on võimalik ehitada ka alternatiivsete jõuallikatega autosid. Uus platvorm on vajalik just Nissani elektriautode valiku laiendamiseks.

«Me ei taha oma elektriautode valikut piirata vaid Leafiga,» ütles Nakamura. «Me oleme juhtiv elektriautode tootja, seega tahame me oma tooteportfelli suurendada - see on meil järgmisena kavas. See võib olla linnamaastur, krossover, sportauto - me näeme, et elektriautode turul on ruumi ka muudele keretüüpidele kui luukpära.»

Nissan on täiselektrilisele sportautole vihjanud juba mõnda aega. 2011. aasta Genfi automessil esitles autotootja tagaveoga kontseptautot Esflow, mis hoolimata mootori tagasihoidlikust võimsusest kiirendas nullist sajani vaid viie sekundiga. Mullu esitleti ka elektrilise linnamaasturi Gripz kontsepti.

Uue platvormi arendamisel on vaja leida universaalne disainilahendus, mis sobiks erinevatele keretüüpidele. Näiteks Leafi akud asuvad sõitjate jalgade all, mis on hea auto kaalujaotust silmas pidades, kuid samas tõstab põranda kõrgust. Nakamura sõnul sellist lahendust elektrilise sportauto puhul kasutada ei saa.

«Krossoveri puhul põranda kõrgus meid ei huvita, kuna auto on niikuinii suure kliirensiga, kuid sportauto peab olema nii madal kui võimalik,» ütles ta.

Insenerid on välja pakkunud välja kõiksugu lahendusi - näiteks saaks akud paigutada tagaistmete alla - kuid mingit lõplikku varianti ei ole veel kinnitatud.

Nakamura lubas, et uut platvormi kasutavat tootmisesse minevat autot näeb avalikkus juba lähima viie aasta jooksul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles