Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Luksusautode turul on uus liider

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
S-klassi Mercedes Convertible
S-klassi Mercedes Convertible Foto: MICHAEL PROBST/AP

Pärast aastaid Audi ja BMW kiiluvees kulgemist on Mercedes käesoleva aasta esimeses kvartalis võtnud maailma luksusautode turul ohjad uuesti enda kätte, kirjutab Auto Express.

Mercedese uus tõus sai tegelikult alguse kolm aastat tagasi, mil tutvustati uut S-klassi. Pärast seda on uuendatud kogu valikut - esitletud mitmeid uusi mudeleid ning vanemad autod on saanud iluravi. Nüüd on uuendusteks tehtud investeeringud ka ennast ära tasumas - esimeses kvartalis müüs Mercedes rohkem autosid kui luksusautode turu konkurendid Audi ja BMW.

Täpsemalt leidsid kolme kuu jooksul endale omaniku 483 487 Mercedest, samal ajal kui BMW ja Audi müüginäitajateks olid vastavalt 478 743 ja 455 750. Aasta-aastases võrdluses kasvas uute Mercedeste müük esimeses kvartalis 13 protsenti, BMWl oli kasvuks 6 protsenti ning Audil 4 protsenti.

Daimleri kontserni nõukogu Mercedese eest vastutav liige Ola Kallenius teatas, et tegu ühikulise müügi koha pealt Mercedese ajaloo parima märtsikuuga ning ka aprillis jätkatakse samal rajal.

Kasv tuleneb peamiselt Hiina turult, kuhu autotootja on viimastel aastatel kõvasti investeerinud. Kahekordistatud on edasimüüjate arvu, mis viis esimeses kvartalis 36protsendise müügikasvuni. Hiina turg moodustab Mercedese globaalsest müügist juba viiendiku. Hiina luksusautode turu liidri Audi kasvunäitaja oli esimeses kvartalis samas vaid 5 protsenti.

Hoolimata Volkswageni kontserni diisliskandaalist on USA turul juhtohjad samuti veel Audi käes. Mercedese müük kahanes esimeses kvartalis aga 3 protsenti.

Tagasi üles